Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Lantmännen Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 170 butiker.Vi är drygt 1 000 anställda som omsätter 2,6 miljarder kr.Lantmännen Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård.Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser i inspirerande butiker.Lantmännen Granngården ingår i Lantmännen, som är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk.Dina uppgifter: Blir att agera som administrativt stöd på personalavdelningen.I det arbetet ingår bl.a. * att sköta utbildningsadministration, med lokalbokningar, kallelser,[kursledare m.m * att vara support i[vårt schemaläggningsprogram Time Care mot butikscheferna i våra ca 120 butiker. * att utbilda organisationen i Timecare och att vara stöd åt HR-konsult i dessa frågor * att vara ett administrativt stöd för personalavdelningen i örigt förekommande frågor, t.ex stuguthyrning, hälsa, friskvård, utskick m.m. * Framtagning och utskick av informationsmaterial. * Ta fram rutiner för administrativ hantering av personalfrågor * Kontering av avdelningens fakturor * att hantera inkommande ansökningshandlingar vid rekrytering och spontanansökningar * Uppföljning av nyckeltal * Hantering av P-mappar * att fortlöpande kontrollera och registrera organisatoriska förändringar för enskilda medarbetare. * Säkerställa tillgång och säkerhet i arkivering * att sköta tjänstebilsadministration * att stötta avdelningen och att själv ingå i projekt inom personalområdet Du är diplomerad personalhandläggare, motsvarande 1 årig eftergymnasial utbildning.Office paketet motsvarande ECDL kompetens.Du har minst 2-3 års erfarenhet/kompetens av administrativt arbete på en personalavdelning eller inom[ovanstående arbetsområden, gärna[från ett[detaljhandelsföretag.Du har erfarenhet av att vara support, svara på frågor[och att[bemöta människor på ett representativt och pedagodiskt sätt.Du arbetar strukturerat, noggrannt[och organiserat med högt tempo.[Erfarenhet från schemaläggning i TimeCare är en merit.Du har förmågan att arbeta i nära samarbete med dina kollegor på avdelningen men också att sjävständigt driva uppdrag.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Tjänsten är på heltid, tillsvidare med placeringsort Malmö.Din ansökan vill vi ha snarast men dock[senast den 13 juli.Vi tar endast emot ansökningar via länken "Ansök nu" nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anneth Dyberg

Sammanfattning

Besöksadress

Vattenverksvägen 47
None

Postadress

Box 8115
Malmö, 20041

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010