OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TEMP-TEAM ger företag personlig service vid rekrytering till fasta tjänster samt vid behov av tillfällig personal för längre uppdrag. Se även: www.temp-team.se För vår kund Schenker AB söker vi en Personaladministratör Schenker AB producerar och marknadsför transport- och logistiktjänster som möter högt ställda krav på kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar.Våra 4200 medarbetare finns på 70 orter i landet, hanterar drygt 18 miljoner sändningar om året och ger service till 42 000 avtalskunder. Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att arbeta med HR-support och att backa upp personalcheferna med nödvändig administration.Det kan innebära att svara på ansökningar, skriva annonser, uppdatera personalhandbok, ta fram analyser från PA-systemet Personec HR.I arbetsuppgifterna ingår också allmänna personalfrågor som att genomföra enklare förhandlingar, rehabiliteringsärenden, rekrytering och allmän rådgivning till våra chefer.Du kommer att få möjlighet till ett eget ansvarsområde. Vi söker dig som har examen från PA-programmet och någon erfarenhet av personaladministrativa arbetsuppgifter.Har du erfarenhet från rekrytering ser vi det som en merit.Vi förutsätter att du har god datorvana och behärskar Officepaketet väl.Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet och det är nödvändigt att du är strukturerad och har ett utpräglat ordningssinne.Du tycker om att arbeta med människor, är serviceinriktad och har hög integritet.Du har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och trivs med att arbeta operativt med personalfrågor. För vidare information kontakta Gunde Algebäck