Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Personaladministratör Adecco är världens ledande HR-partner.Vi har 6600 kontor i 70 länder över hela världen och en total omsättning på 170 miljarder SEK.I Sverige har vi 5000 anställda och är rikstäckande med ca 50 kontor.Vi arbetar som en komplett HR-partner med globala och lokala kunder inom områdena: Staffing Services, Recruitment, Outsourcing och Human Captial Solutions.Adecco har lång erfarenhet av att erbjuda våra kunder optimala bemanningslösningar vilket innebär att vi kan erbjuda våra anställda intressanta uppdrag på attraktiva företag. . Adecco Telecom Professionals levererar kvalificerad personal till de stora internationella telekomföretagen i Lund.Vi söker nu en personaladministratör. Uppdragsbeskrivning Arbetsuppgifterna kommer att bestå av personaladministrativa uppgifter såsom tex: - Avtalsskrivning - Kontraktsadministration - Registrering av lönegrundande uppgifter - Hantera personalstatistik - Dra rapporter i personaldatabasen som bearbetas i Excel - Göra inköpsordrar för HR- avdelningen - Rekryteringsadministration - Konsultativt arbetssätt, ge administrativ support i HR- frågor till linjechefer och assistenter Arbetsuppgifterna ställer krav på att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp.Du har erfarenhet av personaladministration, löneadministration, eller annat administrativt arbete.Du har mycket god datavana.Har du erfarenhet av att ha arbetet i olika databaser är detta en fördel. Arbetet innebär mycket kontakter inom organisationen och mycket av kommunikationen sker på engelska varför du skall ha mycket goda kunskaper i engelska. Kompetens Din personlighet präglas av att du är serviceinriktad, ihärdig och noggrann.Du klarar också av att ge en professionell service trots att tempot är högt.Du skall arbeta proaktivt samt finna individuella problemlösningar för att ge bästa tänkbara service.Andra viktiga kompetenser för uppdraget är att du är initiativtagande samt att du har förmågan att prioritera.Som person är du effektiv, ordningsam och strukturerad med förmågan att arbeta självständigt samt avslutar åtagna arbetsuppgifter.Vi söker en person med hög grad av social kompetens och ett professionellt och förtroendeingivande arbetssätt. Vad erbjuder Adecco Telecom Professionals?Vi erbjuder alltid en 6 månaders provanställning och en plan för din långsiktiga utveckling hos oss.Som konsult är du anställd i Adecco Sweden och jobbar på olika uppdrag som matchar din kompetens.Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag. För att arbeta som konsult på Adecco Telecom Professionals bör du vara positiv, förändringsbenägen, ansvarstagande och intresserad av att arbeta med olika företag. Du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.Ansökan sker här: http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_general/datapages/default.asp

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco, Lund
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 24 oktober 2008
  • Ansök senast: 6 november 2008

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024