OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning:
Eftersom nuvarande befattningshavare går i pension söker vi en ersättare. Tjänsten är tillsvidare och stationering är huvudkontoret i Sundsvall.
Arbetsuppgifter:
Du kommer få ett varierande och självständigt arbete med ansvar över löne- och personaladministration. Befattningen omfattar i första hand administration av löner och förmåner för tjänstemän inom flera kollektivavtalsområden. I befattningen ingår även upprättande av statistik och löneförhandlingsunderlag, avstämningar, omfattande hantering av kontakter internt och externt samt alla i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom en löneadministrativ avdelning.
Utbildning/Erfarenhet:
Du har lägst 3-årig gymnasieutbildning med minst 3-4 års erfarenhet inom löne- och personaladministration. Du bör även ha påbyggnadsutbildning inom området. Det är en fördel om du tidigare arbetat i lönesystemet HR-plus. Du ska även kunna tillämpa aktuella lagar och regler som är relevanta för befattningen. Som person trivs du med att hantera många olika uppgifter samtidigt, vilket innebär att du är flexibel och kan prioritera. Du är även noggrann då arbetet i hög grad består av sifferarbete. Eftersom arbetet är tidsbundet gillar du att arbeta målinriktat och mot deadlines. Du är naturligtvis serviceinriktad och har hög integritet vid kontakter internt och externt.