PERSONALADMINISTRATÖR

PERSONALADMINISTRATÖR

Arbetsbeskrivning

PERSONALADMINISTRATÖR

Nu behöver vi stärka upp med en personaladministratör i Pajala. Tycker du nedanstående verkar intressant är du varmt välkommen med din ansökan.

Tjänstebeskrivning

Du kommer samarbeta med, stötta och ge service åt företagets chefer och ledare. Du ingår i en stab där vi även stöttar och hjälper varandra med allehanda uppgifter som kommer upp. Nedanstående är huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

. kartlägga personalbehovet i företaget
. stöd och administration vid rekrytering
. planera och genomföra introduktion för nyanställd personal
. stöd vid omplacering av personal till nya arbetsuppgifter
. ta fram underlag inför förhandlingar om löner och anställningsvillkor
. delta eller representera arbetsgivaren vid förhandlingar
. löne-/medarbetarsamtal
. vissa uppgifter enl. arbetsmiljölagen
. sjuk- och hälsofrågor, i samarbete med företagshälsovården
. personalvårdsfrågor
. policyefterlevnad
. kartlägga/planera kompetensutveckling för anställda
. övriga administrativa uppgifter

Din profil

Du har erfarenhet och utbildning inom personaladministration. Du har grundläggande kunskap inom arbetsrätt. För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad och har stor integritet då du kommer att hantera konfidentiell information.

Vi lägger stor vikt att du har en god planerings- och prioriteringsförmåga och tycker om att arbeta strukturerat. Då det är flertalet parallellt pågående processer är det viktigt att du är drivande och kan arbeta självständigt för att nå fram till ett bra resultat.

Då en stor del av rollen handlar om kommunikation med andra människor, bör du även vara social och duktig på att kommunicera i både tal och skrift.


Övrigt

Stationeringsort Pajala.

Då många av våra medarbetare är från Finland är det bra om du behärskar det finska språket.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Tillträde enligt överenskommelse, dock kommer intervjuer ske löpande, vilket innebär att du är välkommen in med din ansökan omgående.

Du är varmt välkommen att ringa Mimmi Snell 0705592204

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Snells Entreprenad AB Pajala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Postadress

Niva 29
Pajala, 98491

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024