Personaladministratör

Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


LU Service är en sektion inom universitetets gemensamma förvaltning och erbjuder såväl tjänster som produkter till universitetets verksamheter. LU Service består av sex avdelningar som arbetar med bl.a. lokalvård, vaktmästeri, reception, tryckeri, post, parkering, universitetsbutik, konferens och bostäder. LU Service har 245 medarbetare.



Arbetsuppgifter

Vi söker en personaladministratör som trivs i den administrativa rollen och som har erfarenhet av att ge personaladministrativt stöd.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat
• stöd vid rekryteringar
• registrering, granskning och bevakning av anställningar (tillsvidare, tidsbegränsade och intermittenta)
• källrapportering och granskning i lönesystemet
• information till nyanställd personal
• rådgivning och stöd i personaladministrativa frågor
• personalstatistik
• katalogansvarig för LUCAT
• diarieföring
• andra förekommande arbetsuppgifter, stöd till avdelningschefer och projekt

Vid rekryteringar är du ett stöd till rekryterande chef och hjälper hen med tex. underlag, bokning av intervjuer etc.. Arbetet utförs till stor del i rekryteringssystemet Varbi och lönesystemet Primula. Du kommer även att vara delaktig i att utveckla det personaladministrativa arbetet, arbetet med system och processer. Du kommer också att arbeta med andra förekommande personaladministrativa frågor inom sektionen. Diarieföring utförs i W3D3. Personalstatistik sammanställs i excel.

Kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten ska du ha

• Relevant utbildning och/eller annan erfarenhet av liknande arbete arbetsgivaren bedömer likvärdig
• dokumenterad god erfarenhet av personaladministrativt arbete
• dokumenterad samarbetsförmåga
• grundläggande kunskaper inom arbetsrätt och rekrytering
• dokumenterad god administrativ förmåga
• mycket goda kunskaper i samt erfarenhet av administrativa system och program så som Office-paketet, personalsystem, rekryteringssystem m.m.
• mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska
• mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt på engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har ett prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter och mycket god förmåga att samverka med många parter. Du har god samarbetsförmåga, är självgående, initiativtagande och serviceinriktad.

Meriterande

Det är meriterande för anställningen om du har

• högskoleexamen, gärna inom PA/motsvarande
• erfarenhet av att arbeta med personaladministration inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av utveckling av administrativa processer och system.
• hänsyn kommer också att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och     kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom sektionen.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start snarast eller enligt överenskommelse och sex månaders provanställning kan bli aktuellt.  



Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Zoran Ivic,Driftledare
046-222 43 14
Zoran Ivic
046-222 00 00
Eva Wendel
+46462227090
Liselott Olsson
+46462223862
Zoran Ivic
046-222 43 14
Ulrika Verngren
+46462228431

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024