OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Avdelningen för reumatologi och inflammationsforskning, där vår nya personaladministratör kommer att vara lokaliserad, bedriver forskning inom inflammation och inflammatoriska sjukdomar.
Arbetsuppgifter
Som personaladministratör kommer du att vara kontaktperson för avdelningens personaladministrativa frågor och arbeta med löpande personal- och löneadministration.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat granskning av ledigheter, ersättningar och reseräkningar, rapportering av arvoden, uppföljning av semester och SINK-ansökningar för utländsk personal m.m. Andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär kan tillkomma, exempelvis diarieföring, protokollföring, samt uppföljningsarbete av olika slag. Du kommer också vara delaktig i introduktion av nyanställda, samt utgöra ett chefsstöd till avdelningens chefer i personalrelaterade frågor.
Arbetet medför ett nära samarbete med avdelningens svenska och utländska medarbetare. Som personaladministratör har du även kontakt med andra myndigheter. I arbetet ingår också att tillsammans med kollegor aktivt bidra till utveckling av personaladministrativa rutiner och arbetssätt.
Anställningen har sin huvudkoppling mot avdelningen för reumatologi och inflammationsforskning, men i anställningen ingår också institutionsövergripande arbetsuppgifter på 20%. Dessa uppgifter kan vara inom något av övriga funktionsområden, men utgår från att vara närliggande till HR.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot HR/personal eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Meriterande är erfarenhet av personal- och löneadministration inom offentlig verksamhet, särskilt inom universitets- och högskolesektorn. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Goda kunskaper inom Officepaketet är ett krav och vana av att använda olika IT-system inom personaladministrativa processer ses som ett plus. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalsystemet Primula och rekryteringssystemet Reachmee.
Arbetet som personaladministratör förutsätter att du har stark integritet, arbetar förtroendeingivande och kan skapa goda relationer. Du har förmåga att se frågor ur ett helhetsperspektiv och förstår kopplingen mellan HR som stödfunktion och den akademiska verksamhetens behov och förutsättningar. Du är en problemlösare med förmåga att tillämpa gällande regelverk.
Du måste ha en utvecklad förmåga att ansvara för egna arbetsuppgifter, driva dem självständigt framåt och slutföra dem. Du har lätt för att på egen hand läsa in dig på nya områden och tillgodogöra dig ny information. Vidare är att organisera och planera arbetet inom HR-området samt ha lätt för att samarbeta en förutsättning för att lyckas. Som person är du strukturerad, analytisk, flexibel och positiv till förändring. Dessutom är du prestigelös, kommunikativ och trygg.
För att lyckas med ovan beskrivna uppgifter är angivna personliga egenskaper av stor vikt och kommer särskilt att bedömas.
Anställning
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning på 6 månader Omfattning: 100 % Placering: Institutionen för medicin, Göteborg Tillträde: Snarast
Tillsättningsförfarande
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Kontaktuppgifter för anställningen
Elin Fagerberg, Personalsamordnare/funktionsansvarig inom HR, 0706-18 35 50, elin.fagerberg@gu.se
Göran Liljedahl, Biträdande administrativ chef, 0708-77 28 72, goran.liljedahl@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
För fullständig annonstext se Göteborgs universitets hemsida. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-05-04
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.