OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Institutionen för globala studier är en kreativ och nydanande universitetsmiljö för forskning och utbildning kring globalisering och globala frågor. Vår utbildning och forskning innefattar bland annat: freds- och utvecklingsforskning, humanekologi, regionala studier, socialantropologi och studiet av mänskliga rättigheter. Läs mer om oss här. Hos oss arbetar ca 120 personer. Vi finns i Campus Linné intill Linnéplatsen i Göteborg.
Arbetsuppgifter
Som personaladministratör ansvarar du för det administrativa arbetet kring personal på institutionen. Arbetsområdet är brett och innefattar bland annat att hantera introduktion av nyanställda, SINK-ansökningar, reseräkningar, friskvård, arvoden och andra ersättningar. Du hanterar också den praktiska administrationen kring semestrar och ledigheter.
En viktig del av din tjänst är administrativt ansvar för bemanningssystem Retendo. I anställningen ingår att vara GUDOK-samordnare d.v.s. ansvara för registrering av institutionens handlingar när det gäller diarieföring. Du ger även service till gäster och gästforskare, ansvarar för inköp på institutionen och är behörighetsadministratör. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och anställningens innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden.
Vår vision är att vår administrativa grupp ska präglas av samarbete, effektivitet och service. Som en naturlig del ingår att stötta kollegor vid arbetstoppar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom personal- och arbetslivsfrågor eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med personaladministrativa system såsom Primula och Retendo. Eftersom vi är en arbetsplats med mycket internationell personal, förutsätter arbetet mycket goda kunskaper i såväl engelska som svenska, både i tal och i skrift.
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga. Du ska ha ett serviceinriktat, prestigelöst och lösningsorienterat förhållningssätt, mycket god kommunikativ förmåga samt intresse av att arbeta med människor. För tjänsten krävs även god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete samt förmåga att prioritera arbetsuppgifter i förhållande till verksamhetens behov.
Arbetet förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk av relevans för arbetsuppgifterna. I detta avseende läggs även stor vikt vid din förmåga att utföra arbetsuppgifter med noggrannhet inom givna tidsramar.
Vid tillsättning av tjänsten kommer vi att lägga stor vikt vid bedömning av personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 % med placering vid institutionen för globala studier. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Ansökan ska vara inkommen senast: 211104
För övrig information och för att söka tjänsten, se den fullständiga annonsen på www.gu.se.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.