Personaladministratör

Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Personaladministratör sökes till ett av Sveriges största universitet! Universitetet är rankat av världens främsta lärosäten och är ledande inom forskning och utbildning inom flera områden. Som arbetsplats kan de erbjuda dig en plats att utvecklas på och växa i dom roll som personaladministratör! Uppdraget är med start i november och pågår i 6 månader till att börja med.

Vill du arbeta med personaladministration på ett av Sveriges mest attraktiva universitet? Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Administration av ärenden i HR-systemet Primula; ledigheter, friskvård, timrapportering och olika typer av arvoden.
• Nyckelperson gällande det praktiska kopplat till introduktion och avslut för anställda och gäster: ordnar nyckelkort, SIM-kort, universitetets konton, postfack och personalskåp
• Hantera ansökningar till ex skatteverket
• Konterar löner i nära samarbete med chef, forskare och projektekonom
• Kontroll av löner
• Uppdaterar personallistor
• Semesteruppföljning
• Koordinering av gästforskare och gästforskarlägenheten
• Andra administrativa uppgifter kan förekomma


Vem är du?
• Du bör ha en examen på högskolenivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Du behärskar god svenska och engelska i både tal och skrift och hanterar MS Office-paketet utan svårigheter.
• Erfarenhet av personalsystemet Primula och av arbete vid statlig verksamhet ser vi som meriterande.
• Vi söker dig som har en förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete och kan prioritera när det behövs.
• Du är social och trivs i rollen som administratör. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.

Vi ser gärna att du har en stor ansvarskänsla och en initiativförmåga som driver arbetet
framåt. Arbetet innebär många kontakter med personal och gäster och är av omväxlande karaktär,
vilket innebär att social kompetens och förmåga att bolla flera olika saker samtidigt är en förutsättning.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 11 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024