Personaladministratör

Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid. Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Institutionen för globala studier är en kreativ och nydanande universitetsmiljö för forskning och utbildning kring globalisering och globala frågor. Vår utbildning och forskning innefattar bland annat: freds- och utvecklingsforskning, humanekologi, regionala studier, socialantropologi och studiet av mänskliga rättigheter. Läs mer om oss här. Hos oss arbetar ca 120 personer.

Arbetsuppgifter

Som personaladministratör kommer du att arbeta med löpande personaladministrativa uppgifter så som granskning och inrapportering av ärenden i personalsystemet, handläggning av olika personalärenden samt hantering av utländska arvoden. Du ansvarar även för planering och uppföljning av semester, bisysslor, frånvaro och ledigheter, behörighetsadministration och arbetsplats. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan ingå. I arbetet ingår på daglig basis att arbeta i olika datasystem till exempel Primula, Retendo, Gudok och Agresso

Du förväntas arbeta självständigt men också tillsammans med institutionens övriga administratörer framför allt institutionens HR personal.

Utveckling av rutiner och arbetssätt tillsammans med övriga medarbetare inom HR, liksom stöd och rådgivning till chefer och övriga anställda är en viktig del i arbetet. Arbetet utförs i enlighet med Göteborgs universitets riktlinjer regelverk samt gällande lagstiftning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot personaladministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från löne- och/eller personaladministration inom statlig myndighet eller offentlig verksamhet. För att fungera i rollen skall du ha lätt att förstå och sätta dig in i olika system samt kunskap och förmåga att tillämpa gällande lagar samt regelverk.

Erfarenhet av tidigare arbete i Primula, Retendo, Gudok och Agresso är mycket meriterande. Utöver specifika systemkunskaper är det krav att du är en van användare av Officepaketet. Då universitetet är en internationell miljö krävs det att du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.

Du har ett serviceinriktat förhållningssätt, har lätt för att skapa förtroendefulla kontakter och kan på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt förklara gällande regelverk. Arbetet innebär mycket kontakter såväl inom som utanför institutionen vilket ställer höga krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga.

Du är en problemlösare med förmåga att tillämpa gällande regelverk och att se frågor ur ett helhetsperspektiv. Vi kommer att välja den sökande som efter en helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra de arbetsuppgifter som ingår i anställningen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Anställning

Anställningen är ett vikariat på 100 % i 12 månader med tillträde så snart som möjligt, med placering vid institutionen för globala studier.

Kontaktuppgifter

Bernana Delic, Administrativ chef, bernana.delic@gu.se, 031- 31-786 2409

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga i ansökan:
- CV
- Motivationsbrev/ Personligt brev
- Examensbevis/intyg

Ansökan ska vara inkommen senast: 7 april 2023

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2023
  • Ansök senast: 7 april 2023

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024