Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt funktionshindrade i södra Sverige. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 300 personliga assistenter.
Vår vision är att vi ska skapa möjligheter åt individer i en svag samhällsgrupp att kunna leva ett liv som andra trots sina funktionsnedsättningar.
Vi ska med glädje, kunskap och engagemang fungera som mänskliga hjälpmedel i både vardag och fest!
Vi brinner för vår uppgift eftersom vi tror på människors lika värde och rättighet att delta i samhällslivet.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med olika administrativa arbetsuppgifter med inriktning på lön och IT-system. Vad gäller IT-system använder vi en Sharepoint-baserad intranätslösning, AgdaPS för personal- och lönehantering samt AiAi för tidrapportering. Vid förändringar på enskilda anställdas anställning är det du som beräknar en ny lön och upprättar anställningsavtal, likaså hanterar du vår lönerevision rent praktiskt tillsammans med löneansvarig. Du kommer också att vara löneansvarig behjälplig vid behov och behöver därför en del förkunskaper om lönehantering. Inom det personaljuridiska området är du den som har merparten av våra kontakter med KFO, vår arbetsgivareorganisation, och som håller oss à jour med det senaste inom arbetsrätt eller vårt kollektivavtalsområde. Vår personalhandbok uppdaterar du löpande efter behov, likaså dokumenterar du olika möten på kontoret. Du kommer även att ha beredskap utanför kontorstid ca. var sjunde vecka. Då kontoret är en mindre arbetsplats med drygt tio personer behöver man vara flexibel och ofta göra arbete utanför sina dagliga arbetsuppgifter.

Sökandeprofil
Du som söker tjänsten har en relevant teoretisk utbildning och arbetar eller har arbetat med personaladministration i flera år. Som tidigare nämnts är vi ett litet kontor vilket kräver att du har ett intresse för företagets helhet och är beredd att "ställa upp där det behövs" utanför dina egna huvudsakliga ansvarsområden. Du måste ha god datorvana och du bör känna dig bekväm med applikationerna i Office-paketet med fokus på Excel och Word.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du behöver vara serviceinriktad, självgående och organiserad.

För att betraktas som fullständig ska din ansökan innehålla CV inkl referenspersoner, personligt brev, löneanspråk samt uppgift om när du kan tillträda tjänsten. Sista ansökningsdag är 2013-12-15, men rekryteringsprocessen sker löpande även innan dess.

Välkommen in på www.sydassistans.se för att läsa mer om oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Uppdragschef Angela Bejmo
040-160500
VD Anders Persson
040-160500

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sydassistans AB LIMHAMN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 2 december 2013

Besöksadress

Limhamnsvägen 128
None

Postadress

Limhamnsvägen 128
LIMHAMN, 21612

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024