Personaladministratör (heltid)

Personaladministratör (heltid)

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Institutionen för vårdvetenskap och hälsa är nationellt och internationellt ledande inom personcentrerad vård vilket genomsyrar såväl utbildning, forskning som innovation. Institutionen är sektionsvis organiserad i form av akademiska miljöer vilket utgörs av tvärvetenskapliga profilområden: Vård vid långvariga tillstånd; Livssammanhang och hälsofrämjande vård; Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd samt Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner.  Institutionens administrativa personal är organiserad i en administrativ enhet. Vid institutionen bedrivs professionsutbildningar till sjuksköterska, röntgensjuksköterska, barnmorska och specialistsjuksköterska. En centrumbildning finns vid institutionen, Centrum för personcentrerad vård (GPCC). För mer information om institutionen för vårdvetenskap och hälsa besök www.caresci.gu.se

Institutionen för vårdvetenskap och hälsa söker en personaladministratör till den administrativa enhetens HR-grupp. HR-gruppen samordnas av en personalsamordnare och du kommer bli en del av en dynamisk grupp där samarbete och back-up för varandra är en prioritet.

Vi erbjuder en bred personaladministrativ tjänst som kommer ge rätt person god kompetens i Göteborgs universitets personaladministrativa processer och goda utvecklingsmöjligheter inom HR-området.

Arbetsuppgifter
Som personaladministratör kommer du att arbeta med löpande personaladministrativa uppgifter och säkerställa att administrationen hanteras med både hög kvalitet och bra serviceanda. Du arbetar i nära samarbete med institutionens chefer och medarbetare.

I arbetsuppgifterna ingår administration kring lärarrekryteringar och läraranställningar i samarbete med Sahlgrenska akademins kansli, introduktion för nyanställda, granskning och uppföljning av semester, ledigheter, bisysslor och högskolepedagogiska meriter samt övrigt personaladministrativt arbete på institutionsnivå. Arbetsuppgifter kan komma att förändras över tid.

Arbetet utförs enligt gällande lagar, regler och GU:s gemensamma styrdokument där du förväntas proaktivt medverka till att utveckla processer och rutiner för en effektiv personaladministration med hög kvalitet. Du kommer att arbeta i Göteborgs universitets administrativa IT-system. Institutionen arbetar mot en ökad digitalisering av de administrativa processerna. Arbetsuppgifterna utförs bland annat utifrån en checklista med deadlines och periodvis är arbetsbelastningen hög.

För övrig information, kvalifikationer och behörighetskrav och för att söka tjänsten, se den fullständiga annonsen på www.gu.se


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 4 mars 2022

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024