Personaladministratör inom kompetensförsörjning och arbetsmiljö

Personaladministratör inom kompetensförsörjning och arbetsmiljö

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Dina arbetsuppgifter
För omgående uppdrag hos en av våra kunder i Gävle söker vi två erfarna personaladministratörer. Om du söker nya utmaningar i en varierad och fartfylld roll på en statlig myndighet kan det här vara rätt för jobb för dig!

I denna roll kommer du arbeta med handläggning av anställningsärenden, arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor samt rehabiliteringsfrågor. I denna omväxlande tjänst ingår även rekrytering och kartläggning av behovet kompetensförsörjning. Tillsammans med dina kollegor utformar ni rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkningar med hänsyn till lagar och regler. Vidare ingår i arbetet att omplacera och avveckla personal men även genomföra utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling.
Uppdraget startar omgående och är ett konsultuppdrag på fem månader.


Din profil
För att passa i den här rollen ser vi att du har en högskoleutbildning inom exempelvis personal och arbetsliv eller likvärdig utbildning, alternativt gymnasiekompetens och motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete. Det är ett krav att du har goda kunskaper i MS Office och HR-system som exempelvis Personec eller Primula, samt meriterande om du har erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet. Du bör ha god kännedom om lagar och förordningar inom området och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift då det krävs i kontakt med dina kollegor.

Som person är du strukturerad, ansvarstagande och trivs i en varierad arbetsroll. Du har förmågan att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter samt driver ditt eget och avdelningens arbete framåt.


Ansökan
Är det dig vi söker? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpnande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, som är 2021-06-06. Vid funderingar kontakta Simon Lindberg på 073-351 27 99 eller simon.lindberg@clwork.se. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson

Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback

Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback

Angelica Carlsson

Helena Lundqvist Cabrera

Sammanfattning

Besöksadress

Stigaregatan 7, Falun
None

Postadress

Stigaregatan 7
Falun, 79160

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024