Personaladministratör - inriktning Bemanning

Arbetsbeskrivning

Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt funktionsnedsatta personer i södra Sverige. En våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 300 personliga assistenter.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med olika personaladministrativa arbetsuppgifter men främst med att hantera akutbemanning, bemanningsplanering samt dokumentation och uppföljning. Du kommer även att ha beredskap utanför kontorstid ca. var femte vecka för just akutbemanning. Rekryteringsadministration kan också bli aktuellt. Då kontoret är en mindre arbetsplats med drygt tio personer behöver man vara flexibel och ofta göra arbete utanför sina huvudsakliga arbetsuppgifter, exempelvis att svara i telefon, duka fram fika eller ta emot besökare. I ditt dagliga arbete hos oss kommer du att ha mycket kontakter med både anställda och uppdragsgivare när du, utifrån lagar och policyer, bidrar till att ge våra uppdragsgivare och anställda de bästa lösningar vi kan erbjuda.

Sökandeprofil
Du som söker tjänsten har relevant erfarenhet av personalplanering och gärna även en teoretisk utbildning inom PA-området eftersom du i tjänsten kommer att träffa på och tillämpa arbetsrättsliga frågor såsom arbetstid och ersättningar. Ditt bemötande är oerhört viktigt eftersom du blir en kontaktyta som många anställda och uppdragsgivare har kontakt med. Som tidigare nämnts är vi ett litet kontor vilket kräver att du har ett intresse för företagets helhet och är beredd att "ställa upp där det behövs" utanför dina egna huvudsakliga ansvarsområden. Du ska ha god datorvana och du bör känna dig bekväm med applikationerna i Office-paketet med fokus på Excel och Word. Som PA-system använder vi AgdaPS och AiAi.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du behöver vara serviceinriktad, självgående och organiserad.

För att betraktas som fullständig ska din ansökan innehålla CV inkl. referenspersoner, personligt brev, löneanspråk samt uppgift om när du kan tillträda tjänsten. Ansökningarna kommer att behandlas löpande.

Välkommen in på www.sydassistans.se för att läsa mer om oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Uppdragschef Angela Bejmo
040-160500
VD Anders Persson
040-160500

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sydassistans AB LIMHAMN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Anställningen inleds med provanställning.
  • Publicerat: 27 oktober 2016

Besöksadress

Limhamnsvägen 128
None

Postadress

Limhamnsvägen 128
LIMHAMN, 21612

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024