Personaladministratör med ekonomiuppgifter

Personaladministratör med ekonomiuppgifter

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Core Facilities vid Sahlgrenska akademin är en för Göteborgs Universitet gemensam forskningsinfrastruktur som består av forskningsresurser och expertkompetens inom det biovetenskapliga området. Vi finns på Medicinareberget i närheten av Sahlgrenska universitetssjukhuset och är ca 130 medarbetare. Våra tjänster omfattar experimentell rådgivning och tillgång till avancerad utrustning, stöd i ett projekts genomförande, provberedning och datainsamling.

För mer information om vår verksamhet se www.cf.gu.se.

 

Core Facilities önskar nu tillsätta en personaladministratör som delar sin tid mellan HR och ekonomi. 

 

Arbetsuppgifter 

• Uppföljning och kontrollrapporter gällande semesteruttag, ledigheter, varsel, uppdragstillägg och arbetstider.
• Diarieföring och arkivering av personalhandlingar.
• Stöd och rådgivning till medarbetare i anställningsrelaterade frågor.
• Registrering av rekryteringar.
• Informera nyanställda i frågor kopplade till den nya anställningen.
• Tillse att fördelningen av Core Facilities personal är korrekt registrerad samt följa upp och registrera uppgifterna i budget och prognos.
• Ha rollen som Core Facilities inköpskoordinator, vilket innebär att vara vår expert inom inköp och direktupphandling. Detta innebär kontakt med upphandlingssektionen och framför allt med våra inköpare för information och stöd.
• Ansvara för en avgränsad del av vår leverantörsreskontra.

 Även andra uppgifter inom både HR- och ekonomiområdet kan förekomma.

 

Kvalifikationer  

• Du har eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom ett för arbetsuppgifterna adekvat område.
• Du har god erfarenhet av arbete i administrativa system. Vi använder bland annat Primula, ReachMee, Agresso och Panorama.
• Då vi arbetar inom en svensk myndighet men samtidigt har en stor andel internationella medarbetare är mycket goda kunskaper i både svenska och engelska ett krav. Viss översättning av information från svenska till engelska kommer också att förekomma.

 


• Vi söker dig som är strukturerad och flexibel och har förmåga att prioritera och arbeta mot korta deadlines.
• Du arbetar dels i samarbete med vår personalhandläggare och våra ekonomer, men även till stor del självständigt. För detta är det viktigt att vara noggrann samt upprätthålla en grundläggande kompetens om regler och rutiner.
• I din roll har du kontakt med både verksamhet och ledning, vilket ställer krav på hög samarbetsförmåga och servicekänsla.

 

Anställning 
Anställningen är en tillsvidareanställning, med omfattning på heltid (100%). Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Anställningen är placerad inom Core Facilities administrativa enhet som består av nio personer som arbetar inom administration, ekonomi, kommunikation, IT och HR. 

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Om du har frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Carina Johansson, tfn. 031-786 4408, e-post: carina.johansson.2@gu.se.  

 

Fackliga organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-02-24

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024