Personaladministratör med fokus på schema

Personaladministratör med fokus på schema

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på socialförvaltningen Sydväst söker nu en administratör med särskilt fokus på schemaplanering. Hos oss blir du en viktig del av ett kompetent team på sex medarbetare som stöttar förvaltningens chefer och medarbetare med administrativa uppgifter kopplade till framför allt schema men även anställningar och lön. Du kommer tillhöra enheten för Inköp och administration som är en av förvaltningens centrala stödfunktioner.

På enheten arbetar vi i processteam vilket innebär att du får möjlighet att arbeta fokuserat med personalfrågor tillsammans med dina närmsta kollegor. Du är samtidigt en del av förvaltningens gemensamma stöd där du får samarbeta över processerna med 18 härliga kollegor som varje dag arbetar med att säkerställa ett bra stöd. Du kommer att ha din placering i vårt nybygga aktivitetsbaserade kontor beläget vid Opaltorget, ett par hållplatser från Frölunda Torg.

Vi erbjuder en omväxlande arbetsmiljö i en verksamhet som ständigt utvecklas. Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
För att lyckas hos oss behöver du ha erfarenhet av liknande arbete. Det är en förutsättning att du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete i schemaadministration. Du behöver även ha arbetat i personalsystem kopplat till anställningsfrågor såsom lön och frånvaro. Om du utöver detta har erfarenhet av att arbeta i de system som vi använder i Göteborgs stad, Personec och Timecare, är detta meriterande.

För att arbeta hos oss krävs också att du har en slutförd gymnasieutbildning och om du har en eftergymnasial utbildning inom personalområdet är detta meriterande.

Vi tror att har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Vi tror även att du är också mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Du har också ett intresse, en vilja och en förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Vidare upprättar du tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Om du utöver detta har erfarenhet av att arbeta i de system som vi använder i Göteborgs stad för, Personec och Timecare, är detta meriterande.


ÖVRIGT
I den här rekryteringsprocessen kommer vi inte be om personligt brev. Du kommer istället vid ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens som är av vikt för tjänsten.

För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024