OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker en personaladministratör för vår kunds räkning, en aktör inom skolväsendet med kontor söder om Stockholm city.
I rollen som personaladministratör kommer du att vara en del av personalavdelningen, vars uppdrag är att driva och utveckla kompetensförsörjningen och personalpolitiken på arbetsplatsen. Du kommer att arbeta med rekryteringsprocessens alla delar, från utformning och administration av annonser till urval, intervjuer och referenstagning. I arbetsuppgifterna ingår även att göra behovsanalys av kompetensförsörjning och arbeta administrativt med rekryteringsverktyget ReachMee. Detta ställer krav på hög samarbets- och kommunikationsförmåga då du kommer att ge stöd åt organisationens chefer. Som en del av personalavdelningen kommer du att hantera:
• Handläggning av anställningsärenden
• Arbeta med regler och rutiner kring anställningar, arbetsmiljöfrågor och rehabiliteringsfrågor
• Utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
• Arbeta med att omplacera och avveckla personal
• Arbeta med utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning enligt lagar och avtal
Vi tror att du som söker har dokumenterad administrativ erfarenhet och god kännedom om lagar och förordningar. För att lyckas i rollen som personaladministratör behöver du kunna hantera flera rekryteringsprocesser samtidigt och ha ett noggrant och strukturerat arbetssätt med förmågan att driva ditt arbete framåt. Du skapar goda relationer och nära samarbeten med många olika personer i organisationen, du är en stjärna på kommunikation helt enkelt. Vidare tror vi att du är en lyhörd och nyfiken person som uppskattar kombinationen av det administrativa och sociala arbetet.
Är du den personaladministratör vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil
• Gymnasial utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskaper om HR-system, exempelvis Personec eller Primula
• God kännedom om lagar och förordningar på området
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Akademisk utbildning som personalvetare
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag på 6 månader. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Är du en stjärna på kommunikation och administration? Har du erfarenhet och kunskap inom rekrytering och personalpolitik? Vill du arbeta med personaladministration inom skolväsendet? Läs då vidare och sök tjänsten!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 16784TK i ämnesraden.
Kontakt
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se