Personaladministratör med statlig erfarenhet sökes för vikariat!

Personaladministratör med statlig erfarenhet sökes för vikariat!

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att stötta och supportera en organisation med personalrelaterade frågor och dokumentation? Har du tidigare arbetat statligt och har koll på gällande avtal samt relaterade personalsystem, ex. Palasso? Då kanske vi har ett passande uppdrag för dig?
Om tjänsten
Perido söker nu en personaladministratör till vår kund, en statlig organisation strax norr om centrala Stockholm. Tjänsten är ett föräldravikariat på 6 månader, med möjlighet till förlängning.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som personaladministratör kommer du att arbeta i en bred roll med diverse personalrelaterade uppgifter. Du kommer att arbeta över stora kontaktytor både internt och externt. Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
Löpande personaladministration
Anställningsärenden
Sjuk och frånvarorapportering
Stötta upp administrativt i rekryteringsprocesser

Dina egenskaper
För att trivas i den här rollen tror vi att du är lyhörd, utåtriktad, har god servicekänsla och lätt för att samarbeta med olika slags människor och skapa kontakter. Du är ansvarstagande, organiserad och duktig på att planera och prioritera i ditt arbete. Dessutom är det viktigt att du självständigt kan driva och utveckla arbetsuppgifterna på egen hand.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande roll
Tidigare arbetat för en statlig organisation
Goda kunskaper inom Officepaketet, Outlook och Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande:
Erfarenhet av Palasso (personalsystem)
Erfarenhet av dokumenthanteringssystem DHS
Erfarenhet av Reachmee (rekryteringssystem)

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 31935 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2020
  • Ansök senast: 5 november 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024