OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och självgående person med ett stort intresse för HR och administration? Vill du ta stort ansvar och få möjligheten att utvecklas inom personalfrågor? Då kan detta vara rollen för dig!
OM TJÄNSTEN
Råums Maskin erbjuder en mångsidig tjänsteportfölj inom fastighetsservice, vägunderhåll samt mark- och grönyteskötsel. Råums Maskin har gedigen erfarenhet och en bred kunskap inom maskintjänster, vilket gör att de kan erbjuda deras kunder en högkvalitativ och professionell service. Vi på Academic Work söker nu en personaladministratör till Råums Maskin på deltid.
Som personaladministratör kommer du få möjligheten att arbeta i en bred och varierande roll. Du kommer vara ansvarig för att stödja deras chefer och medarbetare i olika administrativa HR-processer samt personalfrågor. Arbetet kommer vara flexibelt och omfattar cirka en till två dagar i veckan. Vi söker dig som är HR-student eller som har en annan huvudsaklig sysselsättning och som vill utvecklas inom området.
Du erbjuds
- Möjligheten att utvecklas inom HR- och personalfrågor
- Ett flexibelt arbete som går att kombinera med studier eller annan sysselsättning
- Att arbeta som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera löpande uppgifter som tidrapportering, frånvaroregistrering och löneunderlag
* Vara en kontaktpunkt för medarbetare och chefer i frågor rörande HR-administration och arbetsrätt
* Delta i utvecklingen av interna processer och rutiner för HR-administration
* Administration kring anställningsavtal, uppsägningar, och andra personaldokument
VI SÖKER DIG SOM
- Är student på eftergymnasial nivå eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har arbetsliverfarenhet av en liknande roll
- Behärskar svenska språket
Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration eller arbetsrättsliga frågor och har arbetat med arbetsmiljöfrågor.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Hjälpsam
- Kommunikativ
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Deltid, cirka 1-2 dagar i veckan
* Placering: Karlstad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231