Personaladministratör på halvtid till Workz Sweden AB

Personaladministratör på halvtid till Workz Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Workz är ett expansivt företag helt fokuserat på att utveckla kundservice i Sverige. Bland annat förser vi kundserviceavdelningar med rätt personal och utvecklar dem till bra och trygga kundservicemedarbetare. Nu söker vi en Personaladministratör som kan arbeta med våra processer för att hantera våra personalprocesser och rutiner på ett kvalitativt och effektivt sätt. Varmt välkommen med din ansökan!

OM WORKZ

Workz är ett resurs- och kompetensföretag som stödjer svenska företags kundservice-avdelningar. Vi gör det framför allt genom att tillhandahålla rätt personal efter ett unikt koncept där individerna hyrs ut till företag fram till att kunden anställer dem. Dessutom arbetar vi med utbildning och verksamhetsutveckling där vi hjälper företag att utveckla sin kundservice. Vi arbetar med företag i hela Sverige och har huvudkontor i Stockholm. Vi är snabbväxande och blev DI Gasell 2022.

OM TJÄNSTEN

Vår Personaladministratör arbetar med uppgifter från att vår bemanningspersonal anställs då system ska uppdateras till att de övergår i Workz kunders anställning. Majoriteten av tiden läggs på att hantera administration runt den anställda personalen, som schemaläggningar, tidrapportering, löneadministration och hantering av löpande frågor från personal.

I denna roll samarbetar du mycket med Workz operativa chefer som är ansvariga för den uthyrda personalen och för Workz kunder och uppdrag. Du kommer även arbeta med rekryterare och till viss del även med kundernas ansvariga personer. Tillsammans är ni ett ungt och drivet team som vill nå nya framgångar.

Tjänsten är på halvtid och tills vidare med provanställning. Workz har kollektivavtal. I samband med Workz tillväxt kan även arbetsomfattningen komma att öka.

DEN VI SÖKER

Din profil består förmodligen av en mix av att du är noggrann men samtidigt strukturerad och effektiv, samt serviceinriktad samtidigt som du är tydlig och följer processer och rutiner. Du känner en stolthet i, och förstår vikten av, att det är ordning och reda då många personer är involverade i våra uppdrag.

För att lyckas i rollen har du en personlighet och begåvning som gör att du har kontroll, är snabb och vill vara effektiv samt göra jobbet med kvalitet. Du har förmågan att både se detaljerna och det övergripande mönstret.

Din tidigare erfarenhet är mindre viktig än vem du är. Men förmodligen har du redan tidigare sökt dig till administrativa tjänster då du passar för dem. Har du arbetat med tidsrapporterings- och lönesystem kan det vara bra då du vet vad det handlar om, men inte en nödvändighet då du är en person som har enkelt för att ta dig an nya system.

ÖVRIG INFORMATION

Tjänsten är placerad på Workz huvudkontor på Kungsgatan i Stockholm. Mer information och svar på frågor gällande rollen får du genom att maila: rekrytering@workz.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2022
  • Ansök senast: 30 januari 2023

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024