Arbetsbeskrivning
Har du minst ett års erfarenhet som personaladministratör? Vill du axla en viktig roll i att stötta medarbetare och chefer i olika personalrelaterade frågor? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en personaladministratör för uppdrag hos vår kund, en myndighet som verkar under klimat- och näringslivsdepartementet. Myndigheten arbetar i Sverige, inom EU och globalt. Du utgår från kundens kontor beläget i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att hantera och ta ut lönelistor via lönesystemet Primula. Myndigheten samarbetar med Statens Servicecenter för själva lönekörningen, men du kommer att vara en viktig kontaktperson för att besvara frågor från medarbetare och chefer kring lön och personaladministration.
Vidare kommer du att hantera personalbeslut och utlämningsärenden, framför allt kopplade till lön. Du stöttar också med mötesadministration, inklusive att boka möten, hålla koll på kalendern och skriva mötesanteckningar. Organisering är centralt i denna roll, då du kommer att arbeta med att rensa och strukturera fysiska dokument, säkerställa ordning i arkiven och uppdatera lathundar.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har en stark känsla för ordning och reda. Du är en serviceinriktad person som tycker om att stödja både medarbetare och chefer, och du har ett genuint intresse för personalfrågor och administration. Ditt engagemang för att skapa smidiga arbetsprocesser och din förmåga att hantera flera uppgifter parallellt utan att tappa fokus på detaljer gör att du passar perfekt i rollen.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om HR-system, gärna Primula
Kännedom om lagar och förordningar på området
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2025-03-31, med chans till förlängning. Start 25 november 2024.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34891 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.