OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill hoppa på ett lärorikt och spännande uppdrag på ett läroverk i Stockholm. Ta chansen att utvecklas inom HR-område och få värdefull erfarenhet för framtiden!
Om uppdraget
Vi söker just nu en personaladministratör/HR-generalist som har erfarenhet inom området. I rollen kommer du stötta chefer och medarbetare i flertalet HR-relaterade processer. Uppdraget förväntas starta i mitten av augusti och sedan preliminärt pågå 6 månader framåt.
Under anställningsperioden kommer du arbeta heltid 100% under dagtid med viss flexibilitet i arbetstiderna.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer först och främst stötta chefer och medarbetare i personaladministrativa samt HR-relaterade frågor. Det kan även innebära samarbete med läroverkets studentombud i arbetsmiljö- och villkorsfrågor. Du kommer ha intern mejlkontakt och även genomföra besök vid behov. I arbetet är det viktigt att man kan fatta egna beslut och vidarerapportera sitt arbete till ansvarig HR-chef. Arbetet kräver självständighet och en vilja att lära då du kan behöva läsa på avtal och interna riktlinjer för att få en god grundförståelse för ditt arbete.
Du kommer även...
- Stötta ansvariga chefer i rekryteringsprocesser
- Administrera anställningsperioder vid nyanställning, förlängning och visstidsuppdrag
- Stötta medarbetare i frågor kopplat till bland annat personalförmåner, försäkringar och ledighetsansökningar
- Ha kontakt med myndigheter
- Ansvara för praktiska förberedelser inför nyanställningar så som planering av introduktionssamtal och framtagning av intyg
- Arbeta och förmedla ut intern information på intranätet samt den externa hemsidan
- Kommunicera på engelska med medarbetare som arbetar i andra länder
Dina kvalifikationer
- Relevant högskoleutbildning, exempelvis personalvetarprogrammet samt minst 3 år arbetslivserfarenhet av liknande arbete alternativt grundläggande högskolebehörighet och minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
- Goda kunskaper i MS Office
- Administrativ erfarenhet i HR-system (så som Personec, Primula m.fl.)
- Strukturerat arbetssätt
- God kännedom om lagar och förordningar på området
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 7 juli 2023.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson