OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad.
Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, kommunal vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.
I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser.
Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.
ARBETSUPPGIFTER
Gymnasieområde Lindholmen består av Bräckegymnasiet, Center för språkintroduktion, Ester Mosessons gymnasium, Lindholmens tekniskt gymnasium och Polhemsgymnasiet.
Vi söker nu en personaladministratör till gymnasieområdet med placering på Polhemsgymnasiet och Center för språkintroduktion. Polhemsgymnasiet har fyra högskoleförberedande program och här går cirka 1070 elever och skolan har ca 100 anställda. Center för språkintroduktion är en skola med elever från hela världen, med olika språk och med mycket skiftande bakgrund. Skolan har cirka 260 elever och 40 personal.
Som personaladministratör ingår du i gymnasieområde Lindholmens områdeskontor, men kommer att ha din huvudsakliga arbetsplats på Polhemsgymnasiet och Center för Språkintroduktion. Tjänsten innebär att självständigt ansvara för kvalificerad personaladministration vilket består av arbete i olika personalsystem, främst Göteborgs Stads lönesystem Personec med arbetsuppgifter så som att skriva anställningsavtal, bevakning av ledigheter, anställningstider, löneunderlag och personalfrånvaro m.m.
Vid anställning utav ny personal ansvarar du för att beställa konto, SIM-kort, telefon och dator och registrerar den anställde i det elevadministrativa systemet IST.
Även annan förkommande administration ingår i tjänsten såsom att vara stöd vid rekrytering, tjänstgöringsintyg och ansvara för att den digitala telefonkatalog CMG uppdateras. Du kommer att stötta och hjälpa chefer i övriga personalprocesser, ge vägledning vid tolkning av lagar och avtal inom personalområdet samt ge information om och service i personalfrågor till anställda. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas.
På området finns två kollegor med motsvarande arbetsuppgifter som du kommer samarbeta med. Som personaladministratör inom Utbildningsförvaltningen ingår du i ett nätverk tillsammans med andra personaladministratörer, som träffas en gång i månaden tillsammans med HR-avdelningen för fortbildning och information.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasialutbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor eller annan likvärdig utbildning, alternativt några års erfarenhet av personaladministrativt arbete. Du har god kännedom om regelverk och lagstiftning inom personalområdet. Din digitala kompetens är god och du lär dig snabbt nya system. Du har tidigare erfarenhet av personaladministrativa system.
Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, noggrant och organiserat . Du är mån att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet och håller en hög kvalitet.
Du är självständig, har god samarbetsförmåga, motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du är en lösningsfokuserad person som har viljan att utveckla dig själv och ditt arbete och du trivs med ett högt arbetstempo.
Verksamheten och administrationen förändras över tiden och det är viktigt att du är flexibel och gillar utmaningar. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.
Du tycker om att arbeta med såväl ungdomar som vuxna och ditt arbetssätt utmärks av att du har en öppen och positiv attityd. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet.
Du utrycker dig väl i tal och skrift.
ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.
Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.
Intervjuer planeras den 7 och 16 mars så vänta inte med din ansökan.