OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst ett (1) års erfarenhet som personaladministratör och har kännedom om lagar och förordningar på området? Besitter du en god samarbetsförmåga och är noggrann och strukturerad i ditt arbete? Känner du dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Då kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en personaladministratör till vår kund, en svensk statlig förvaltningsmyndighet med kontor beläget i Solna.
Dina arbetsuppgifter
HR ansvarar bland annat för chefsstöd, arbetsrättsliga frågor, introduktionsprogram, ledarskapsutveckling och kulturarbete. HR-sekretariatet består av fyra medarbetare och en HR-chef. Myndigheten är inne i ett utvecklingsskede med en ny organisationsstruktur sedan 1 juni 2021. Arbetsuppgifterna för uppdraget kommer i huvudsak vara rekrytering, såsom följande,
Framtagande av kravprofil,
Skriva annonser,
Intervjua samt skriva anställningsbeslut och administration kring detta.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som personaladministratör ser vi att du har ett sinne för struktur, är noggrann och flexibel i ditt arbetssätt. Som person är du lättsam och tar dig an alla arbetsuppgifter med belåtenhet och har en can do- attityd. Du är kommunikativ och besitter en god samarbetsförmåga, då uppdraget kräver en nära dialog med såväl interna som externa parter. Avslutningsvis ser vi att du har ett lugnt och professionellt bemötande, är vältalig och prestigelös.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
Kännedom om lagar och förordningar på området
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Meriterande:
Högskoleutbildning eller annan relevant utbildning/erfarenhet inom HR
Erfarenhet av rekrytering inom staten alternativt inom offentlig sektor
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid. Uppdrag till och med 2023-01-20. Start omgående/enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33517 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.