Personaladministratör sökes till Kungliga Operan

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker en kommunikativ och självgående personaladministratör för ett vikariat hos Kungliga Operan.Beskrivning av företaget: Kungliga Operan är Sveriges nationalscen för opera och balett och den har den varit det sedan 1773, då den första föreställningen gavs.På Kungliga Operan arbetar ca 600 personer inom närmre 100 olika yrken, bestående av bland annat solister, dansare, musiker och scentekniker.För mer information se Operans hemsida www.operan.se. Till deras personalavdelning söker de nu en personaladministratör inför ett föräldravikariat om ca 7 månader.Arbetsuppgifter: Som personaladministratör kommer du att arbeta brett med personalfrågor och utgöra ett konsultativt stöd gentemot Operans chefer i arbetsrättsliga och beteendevetenskapliga frågor.Du är expert i lag- och avtalsfrågor, ger information i alla arbetsrättsliga frågor, deltar i förhandlingar och samverkansmöten med de fackliga organisationerna, deltar vid rekryteringar, följer upp policies- och riktlinjer, administrerar och deltar vid informationsmöten och utbildningar.Personalavdelningen består av nio medarbetare där personalchefen tillsammans med dig som personaladministratör, löneadministratörer och frisk- och hälsovårdsavdelning bedriver allt personalarbete.Arbetet sker i ett högt tempo och består av mycket kontakter med chefer och personal, vilket ställer höga krav på kommunikativ förmåga och självkännedom såväl som stresstålighet och hög integritet. Vi söker dig som: Har högskoleexamen i personalvetenskap Har minst två års erfarenhet från brett personalarbete (arbetsrätt, förhandlingar, rekrytering) Har vana av att läsa och tolka kollektivavtal Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande med erfarenhet från konstnärlig verksamhet samt om du arbetat med kollektivavtal inom vård/försvar eller skiftgående verksamhet.Som person är du strukturerad och duktig på att planera och prioritera ditt arbete.Du är duktig på att skapa relationer och samarbeta med andra människor på ett lyhört och empatiskt sätt och kan uttrycka dig tydligt både muntligen och skriftligen.Vidare har du en stark egen drivkraft och initiativförmåga och ser till att saker blir gjorda samt håller dig uppdaterad med ny information inom personalområdet. Start: Vikariat 16 augusti 2010 ? Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024