Personaladministratör sökes till myndighet

Personaladministratör sökes till myndighet

Arbetsbeskrivning

Har du en personalvetarexamen och brinner för kompetensförsörjning? Då kan du vara den vi letar efter. Just nu söker en statlig myndighet i Stockholm en personaladministratör som vill ingå i deras team. Tjänsten är på heltid med start senast den första september och löper sedan på under ett år, med goda möjligheter till förlängning. Låter det som ett uppdrag för dig?

Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
I rollen som personaladministratör kommer du att sköta allt från rekrytering till chefsstöd. Vanligt förekommande uppgifter är:
• Löpande personaladministration
• Handläggning av anställningsärenden
• Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• Arbete med rehabiliteringsfrågor
• Rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
• Utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
• Deltagande i arbete med att omplacera och avveckla personal
• Utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning med hänsyn till lagar och avtal

Vem är du?
För att passa in i rollen som personaladministratör behöver du:
• Ha en högskoleutbildning, exempelvis inom personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• Ha goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Ha kunskaper om HR-system
• Ha god kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Har minst 2 års erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• Ha någon form av erfarenhet av rehabilitering och svåra samtal

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att
arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och
bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och
nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på
dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig
friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter.
Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt
företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 23 juni 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024