Personaladministratör sökes till myndighet i Stockholm!

Personaladministratör sökes till myndighet i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Är du en relationsbyggare som älskar mötet med människor? Arbetar du med god struktur och professionalitet? Om du även vill arbeta på en myndighet så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en Personaladministratör till vår kund, en myndighet i Stockholm. Myndighetens uppgift är att bidra till en effektiv och tillgänglig statsförvaltning, leverera administrativa tjänster till andra myndigheter samt ge information och vägledning till privatpersoner och företag. Målet är att skapa volymfördelar och kostnadseffektivitet genom att samordna behoven inom lönehantering, HR och ekonomi. Du utgår från verksamhetens lokaler belägna centralt på Södermalm.
Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att du kommer att arbeta som ett konsultativt stöd till chefer spridda i landet inom områdena:
Arbetsrätt, lagar och avtal
Facklig samverkan och förhandling
Lönebildning, arbetsmiljö och rehabilitering
Omorganisation
Individ- och gruppärenden, misskötsel och utveckling

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Personaladministratör så ser vi att du är en noggrann, strukturerad och flexibel person. Vi tror att du drivs av att hjälpa kollegor och har lätt för att snabbt skifta fokus. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter och agera aktivt för att hjälpa andra.
Låter detta som något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag – vi kommer att tillsätta tjänsten inom kort!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning, exempelvis personalvetarprogrammet eller minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som Personaladministratör
Goda kunskaper i MS Office
Kunskaper om HR-system (ex. Personec, Primula m.fl.)
God kännedom om lagar och förordningar på området
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Plus i kanten:
Arbetat brett med HR i minst fem år, där du har arbetat konsultativt i samarbete med chefer
Goda kunskaper om svensk arbetsrätt
Erfarenhet av facklig samverkan och förhandling
Arbetat brett med HR inom statlig verksamhet

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag. Start omgående/efter överenskommelse, uppdragslängd 5 månader.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32926 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024