Personaladministratör sökes till välkänt lärosäte i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vår kund i centrala Göteborg har ett behov av en personaladministratör som kan stötta enheten i ungefär 2-4 månader. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia med start omgående eller senast i början av april. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom HR eller inom personal och arbetsliv och som är prestigelös nog att komma in och stötta verksamheten trots att det är en kort period.
Varmt välkommen med din ansökan - urval och intervjuer sker löpande därmed kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Som personaladministratör arbetar du drivande och självständigt samtidigt som du givetvis erbjuds stöttning av dina närmsta kollegor. Du tar ansvar, handlägger, utreder, utvecklar, kvalitetssäkrar och följer upp våra processer inom HR-området. Arbetet inkluderar även vissa personaladministrativa arbetsuppgifter.
Du kommer bland annat arbeta med:
- kvalificerat HR-stöd till kundens verksamhet med frågor rörande bland annat arbetsrätt, arbetsmiljö, likabehandling, rehabilitering och omställning
- koordinering och organisering av rekryteringsprocesser samt operativ och strategiskt arbete med kompetenskartläggning och rekryteringsplan
- koordinera och organisera arbete med årsuppföljningar inom HR-området, exempelvis arbetsmiljöarbetet samt bevaka sjukskrivningar och ta fram sjukfrånvarostatistik
- utveckling och kvalitetssäkring av administrativa rutiner och processer inom HR-området

Du arbetar kontorstider med flex både morgon och eftermiddag. Du erbjuds möjlighet att arbeta hemifrån någon dag i veckan om verksamheten tillåter.

Har du önskemål att arbeta i en lägre omfattning än 100 % (40h/veckan) kan det finnas möjlighet till det, vänligen specificera det i ditt CV eller personliga brev.

Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR-området samt något års erfarenhet av relevant HR-arbete, gärna i en stödjande funktion. Du är flytande i engelska och svenska såväl i tal som i skrift.
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av HR-arbete inom offentlig förvaltning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i Primula och/eller ReachMee.

Som person letar vi efter dig som har en hög serviceförmåga och är van vid att prioritera om och strukturera dina dagar för att arbeta effektivt och ta tag i de mest brinnande ärendena. Du har ett konsultativt förhållningssätt, har lätt att skapa förtroendefulla kontakter och förmåga att möta människor på ett positivt sätt. I din roll har du kontakt med både interna och externa parter, därför ställer vi krav på hög samarbetsförmåga och din vilja att lösa problem!

About the organisation
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024