OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ute efter en ny spännande utmaning inom personal- och löneadministration? Trivs du med att arbeta i en bred administrativ samt koordinerande roll med många kontaktytor? Då kan just du vara den vi söker! Vi söker nu en serviceminded och strukturerad personaladministratör till vår kund i Uppsala. Uppdraget förväntas starta i oktober för att pågå fram till årsskiftet, med eventuella möjligheter till förlängning. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som personaladministratör erbjuds du en varierande roll där du har kontakt med medarbetare och centrala funktioner (lön och HR) inom organisationen. Du arbetar huvudsakligen i det personaladministrativa systemet Primula. I rollen fungerar du som ett stöd till den egna verksamheten på avdelningen i enklare personal- och lönefrågor.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen kommer bland annat innefattas av följande arbetsuppgifter:
?Hantera AMS-medel i förekommande fall
?Ta fram underlag till SINK-skattebeslut Primula
?Registrera lönekonteringar
?Granska läkemedels- och sjukvårdskvitton
?Hantera eventuellt avvikande kontering av sjukvård, läkemedel och friskvård
?Registrera timersättning
?Ta ut semesterrapporter, granska semesteruttag och semestersaldo
?Bevaka att frånvaro registreras korrekt
?Bevaka utgående ledigheter (t.ex. föräldraledighet, tjänstledighet)
?Ta fram underlag för utbetalning av ersättningar/arvoden (t.ex. anställda, handledare)
?Hantera schema för vissa kategorier av anställda (deltidsarbete, koncentrerad arbetstid)
?Granska reseräkningar
?Eventuellt stöd vid rekrytering, annonsering samt urvalsarbete.
?Samordna introduktion av nyanställda
?Bevaka anställningar (anställningsform, anställningstid, förlängningar, avslut)
?Hantera förlängningar av anställningar
?Hantera säsongsanställd personal (hantera kontrakt, semester)
?Hantera förändring i arbetstid
?Hantera löneförändringar
Vem är du?
I rollen som personaladministratör ser vi att du har en god administrativ förmåga och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med utbildning inom HR- eller löneområdet. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Officepaketet. Har du även erfarenhet av Primula ser vi det som meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är också är krav.
Som person ser vi att du är strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du är uppmärksam i det arbete du gör och du är en riktig teamspelare. Du har lätt för att se helheten och har förmåga att kunna prioritera. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Gustafsson
Frida Aronson
Anna Holm
Asaad Amaya
Anne Wegar
Asaad Amaya
Frida Aronson
Jannica Chinos
Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se