OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Vi på Clockwork söker nu en personaladministratör till vår kund i Stockholm. Uppdragets startar omgående och beräknas pågå i ca 4 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Som personaladministratör hos vår kund kommer du vara behjälplig med administration inom HR-området, t.ex. diarieföring, administration i rekryteringsärenden som t.ex. kalla till intervju, ta referenser, administrera och distribuera anställningshandlingar.
Som personaladministratör kommer du bland annat att arbeta med:
• löpande personaladministration
• handläggning av anställningsärenden
• arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• arbete med rehabiliteringsfrågor
• rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
• utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
• delta i arbete med att omplacera och avveckla personal
• utformning
Din profil
För att vara kvalificerad för denna roll behöver du ha:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• kännedom om lagar och förordningar på området
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
• tidigare erfarenhet av diarieföring.
För att lyckas i arbetet behöver du kunna prioritera dina arbetsuppgifter både effektivt och kvalitetssäkert när du hanterar många olika ärenden parallellt. Du är van att arbeta i en arbetsmiljö som periodvis innebär högt arbetstempo och hög arbetsbelastning. Stor vikt kommer fästas vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Vi ser även att du är lyhörd för andras behov och synpunkter, samtidigt som du följer uppsatta riktlinjer och rutiner. Vidare är du strukturerad, ordningsam, noggrann och tar mycket eget ansvar men du månar också om dina kollegor och ser dig som en del i ett team.
Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Mindy Hadland via mejl: mindy.hadland@clwork.se . Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.