OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad.
Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, kommunal vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.
I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser.
Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.
ARBETSUPPGIFTER
På Angeredsgymnasiet är vi övertygade om att elever som trivs och känner arbetsglädje också lyckas bättre med studierna. Angeredsgymnasiet är en gymnasieskola som omfattar nationella program, introduktionsprogram och Riksgymnasium för elever med rörelsehinder samt Onlineskolan för de elever som till följd av sitt mående inte klarar av att vara på den fysiska skolan. Här är glädje och lust lika självklara inslag som kunskap och utveckling.
Som personaladministratör på Angeredsgymnasiet ansvarar du självständigt för kvalificerad personaladministration med förekommande arbetsuppgifter kring exempelvis annonsering, anställningar och personalfrånvaro. Du stöttar personal, rektorer och andra chefer i personalprocessen samt ger information om personalfrågor. Du ansvarar för administration av den digitala telefonkatalogen. Tjänsten innebär många olika kontaktytor, både interna och externa.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor eller annan likvärdig utbildning, alternativt några års erfarenhet av personaladministrativt arbete. Erfarenhet av Personec och WinLas är meriterande.
Du har förmåga att skapa förtroende och goda relationer. Du har intresse och vilja att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Du trivs med ett högt arbetstempo och ser samarbete med chefer och kollegor som en viktig framgångsfaktor i arbetet.
Vi lägger stort vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga, kreativitet, flexibilitet och en positiv attityd.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden har gått ut - vänta inte med din ansökan!
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.
Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.