Personaladministratör till Brå

Arbetsbeskrivning

Om jobbet 
Till personalenheten på Brå söker vi nu dig som vill arbeta som personaladministratör i en nyinrättad spännande roll under år 2021. Rollens huvuduppgift är att arbeta med de administrativa arbetsuppgifterna som finns på enheten samt ta initiativ till hur dessa kan utvecklas och effektiviseras. De administrativa arbetsuppgifterna är främst inom processerna rekrytering, anställning, introduktion samt föra protokoll vid exempelvis fackliga förhandlingar. I rollen ingår även att tillsammans med övriga medarbetare på enheten utveckla processer, rutiner och arbetssätt för att uppnå än högre kvalitet och effektivitet inom enhetens ansvarsområden.   
Vi söker dig 
- Eftergymnasial utbildning inom HR- eller personalområdet alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Erfarenhet av administrativt arbete
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, framförallt i skrift
Som personär du självständig, strukturerad och noggrann med ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du trivs med att arbeta med administrativa uppgifter, tar tag i det som behöver göras och har lätt för att söka information för att lösa dina uppgifter på bästa sätt. Vi arbetar med fokus på utveckling av våra befintliga rutiner och arbetssätt, så vi söker dig som även är engagerad och vill bidra med nya infallsvinklar och perspektiv.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Anställningen och ansökan 
Anställningen är tidsbegränsad till 2021-12-31 på deltid med omfattning 50 %. Arbetstid enligt överenskommelse. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Brå vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk kulturell mångfald tillför verksamheten. 
Närmare upplysningarlämnas av HR-chef Linda Boström Melander tfn 08-518 324 24. Vid frågor kring anställningsvillkor går det även bra att kontakta personalenheten genom Jennie Selin, tfn 08-527 585 06. Facklig kontaktperson för ST är Linnea Abramowski tfn 08-527 584 23 och för SACO Li Hammar tfn 08-518 324 29.
Välkommen med din ansökan senast 2021-01-12. För att söka jobbet klickar du på länken nedan. Ange diarienummer 2.1.1-0469/20 på ansökan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Vesterhav

Petra Törnblom
0760-036080
Petra Törnblom
0760-036080
Anna Sellin
08-52758432
David Shannon
08-527 58 445
Nadja Bogestam
08-527 58 507
Lovisa Nilsson
08-527 58 497
Lovisa Nilsson
08-52758497
Lovisa Nilsson
08-52758497
Margareta Minnhagen
08-527 58 486

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brottsförebyggande rådet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 12 januari 2021

Besöksadress

Tegnergatan 23
None

Postadress

Tegnergatan 23
Stockholm, 11193

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024