Personaladministratör till fordonsindustrin

Personaladministratör till fordonsindustrin

Arbetsbeskrivning

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är ca 6000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Kompetensbaserad rekrytering i en digital nutid – Välkommen till Lernia i Göteborg!

Om Lernia

Lernia Bemanning är ett statligt ägt bemanningsföretag som primärt riktar sig mot industri- och logistikbranscherna, men också mot kunder i andra segment. Vi är Sveriges största bemanningsföretag vad gäller yrkesarbetare. Som statligt ägt bolag håller vi hög standard kring värderingar, samtidigt som vi har stort fokus på att göra vinst och skapa mervärde för våra kunder.

Region Göteborg

Region Göteborg är Lernia Bemannings starkaste region. Kontoret har tydligt affärsfokus med inriktning på befintliga och nya kunder. Vi är starka på fordonssidan där vi har såväl Volvo Cars som Adient bland våra samarbetspartners. Du kommer att vara utplacerad på Adient och jobba med vårt team där ute.

Till tjänsten som personaladministratör är det en fördel om du trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter, och du får gärna motiveras av att få jobba med människor och att få ta eget ansvar.

Om arbetsuppgifterna

I rollen som personaladministratör kommer du att vara del i ett team där arbetsuppgifterna är omväxlande. Du kommer stötta upp verksamheten med HR-administration, ekonomi och rekrytering. I arbetsuppgifterna ingår bokningar av konsulter, lösa den dagliga bemanningen, ansvara för en egen verksamhet inne på Adient tillsammans med en konsultchef.

För att lyckas med detta behöver du vara lyhörd, noggrann och arbeta strukturerat. Det krävs att man tar egna initiativ och klarar att prioritera vilka arbetsuppgifter som är viktigast för stunden. Rollen som personaladministratör på Adient är väldigt operativt vilket innebär att det är viktigt att vara lösningsorienterad och prestigelös då vi strävar efter att som team lösa alla problem tillsammans oavsett befattning.

Lernia strävar efter att hela tiden försvara positionen som branschledande inom digitalisering. Detta gäller i allra högsta grad även vår rekryteringsprocess. Vi ser på rekrytering som kvalitetssäkring för våra kunder. De konsulter vi anställer ska hålla högsta tänkbara nivå, inte bara vad gäller ren yrkeskunskap utan också värderingar och personliga egenskaper. Vi jobbar kompetensbaserat, standardiserat och givetvis digitalt. Precis som i denna annons jobbar vi med videofrågor och distansbaserade intervjuer. En positiv bieffekt med det digitala arbetssättet är att du får större flexibilitet både kring tid och plats.

Som personaladministratör internt hos Lernia Bemanning kommer du övergripande att arbeta med administration tillsammans med trevliga och engagerade kollegor. Du kommer främst att ha daglig kontakt med kunder, kollegor, leverantörer och se till att den dagliga administrationen löper på smidigt och ge administrativt stöd till chefer och andra medarbetare. I rollen ingår även att ha kontinuerlig kontakt med externa leverantörer.

Om dig

Du förväntas ta stort eget ansvar samtidigt som vi lämnar utrymme för att du själv organiserar ditt arbete.

• Friheten i jobbet ställer krav på att du är driven, självgående och vågar be om hjälp när det behövs.
• Du kommer att ha många sociala kontakter, både inom Lernia, med kunder och med kandidater du intervjuar.
• Vi jobbar strukturerat med intervjuer och bedömningar, och du kommer få ordentlig intern utbildning. I botten behöver givetvis ändå ett starkt intresse för människor och för rekrytering finnas.
• Hög digital mognad är en förutsättning. Hela processen är digital och i hög utsträckning videobaserad.
• Du ska vara snabb, effektiv och gilla att jobba.
• Meriterande är en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, ledarskap eller HR. Vi vill dock understryka att personlig lämplighet ligger i fokus, där din affärsmässighet är en förutsättning för tjänsten.

Om vår process

Så som denna process är utformad kommer du sedan arbeta med kandidater.

• Nedan finns obligatoriska videofrågor som måste besvaras för att kunna söka jobbet. Klippen gör att vi får en bra bild av vem du är och behöver inte hålla någon avancerad teknisk nivå.
• Givetvis återkopplar vi när du sökt – antingen via mail eller telefon.
• Självklart fäster vi ingen vikt vid könstillhörighet, ålder eller andra privata, irrelevanta variabler. Bäst lämpad person får givetvis jobbet.
• Vi är snabba på Lernia. Tveka därför inte med att söka, för processen kan gå fort om vi får in rätt personer!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024