OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Häktet Göteborg är ett säkerhetshäkte med placering i kriminalvårdens hus i centrala Göteborg. På häktet Göteborg arbetar bland annat kriminalvårdare, psykologer, sjuksköterskor, administratörer och underrättelseoperatörer. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som dagligen arbetar med Kriminalvårdens viktiga uppdrag och med att bryta den onda cirkeln!
ARBETSUPPGIFTER
Som personaladministratör ansvarar du för kortsiktig och långsiktig personalplanering. Du arbetar tillsammans med två kollegor och tillhör personalavdelningen. I din roll kommer du i stor utsträckning arbeta med operativa arbetsuppgifter så som att boka vikarier vid frånvaro, planera bemanning inför utbildningsinsatser, schemaläggning m.m. Du stöttar 13 chefer i olika personalfrågor, främst i personalplanering. I ditt arbete samverkar du mycket med Kriminalvårdens servicecenter som hanterar vissa administrativa uppgifter. Du registrerar arbetsförändringar och schemaplanering i IT-systemet Heroma, bistår vid registrering och framtagande av viss HR-statistik samt ansvarar för att beställa anställningsavtal samt gör registerkontroller av nya medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga är strukturerad och metodisk . Du skall ha god förmåga att prioritera, fatta beslut och förutse konsekvenser. Den vi söker skall vara nytänkande och ha en problemlösande analytisk förmåga. Förstå och kunna se helhetsperspektivet i verksamheten är nödvändigt. Förmåga att kunna samverka samt kunna förstå medarbetarnas och verksamhetens situation, behov och förväntningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta.
Krav
• Fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen.
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
• Erfarenhet av bemanningsplanering / rangering.
• Kunskap om lag och avtal ( arbetsrätt, arbetstidsregler ).
•Vana av bemanningssystem
• Goda kunskaper i Office-paketet.
Meriterande.
• Heroma - goda kunskaper.
ÖVRIGT
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-693 693
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Regionchef Sanela Ovcina
031-752 88 99
HR expert Ivana Slijepcevic
011-496 33 74