Personaladministratör till myndighet

Arbetsbeskrivning

Personaladministratör till myndighet
Har du tidigare erfarenhet av rekrytering? Kanske har du även arbetat med det inom offentlig sektor? Vi söker nu en personaladministratör som kommer arbeta med beredning, handläggning och stöttning av rekryteringsärenden till vår kund i Solna. Låter detta som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan till oss redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Solna

Omfattning: Heltid, för omgående start med uppdrag till 30 november 2017. Eventuell möjlighet till förlängning.

Arbetsbeskrivning:
Du kommer att arbeta inom kompetensförsörjningsenheten som ansvarar för att ge ett strategisk och operativt stöd till institutionerna när det gäller att attrahera, rekrytera, introducera, utveckla och behålla de bästa medarbetarna.

I din roll som personaladministratör kommer du att arbeta med;

• Beredning, handläggning och föredragning av rekryteringsärenden.
• Självständigt driva rekryteringsprocesser i enlighet med de regelverk som finns.
• Delta i utvecklingsarbete och andra förekommande uppgifter vid enheten.
• Ge stöd och service till rekryterande chefer och institutioner.
Kvalifikationer:
Som personaladministratör behöver du ha;

• Relevant akademisk utbildning.
• Erfarenhet av handläggande, utredande och/eller motsvarande arbetsuppgifter från offentlig sektor och/eller lärosäte.
• Van användare av olika IT-verktyg, exempelvis MS Office.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Som person är du noggrann och strukturerad. Du har ett personligt engagemang, tar egna initiativ och har förmågan att driva ärenden framåt. Det är viktigt att du trivs i en roll där du ger stöd och service åt kollegor inom olika kontaktytor i organisationen.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat med lärarrekrytering vid lärosäten.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-09-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Filip Edström | filip.edstrom@randstad.se [ mailto:filip.edstrom@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 14 augusti 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


1 november 2024

31 oktober 2024