Personaladministratör till myndighet

Personaladministratör till myndighet

Arbetsbeskrivning

Lockar det att arbeta med personaladministration på en myndighet? Kanske har du till och med redan viss erfarenhet av att arbeta statligt? I så fall är det ett plus! Men viktigast är att du har erfarenhet som personaladministratör och god kännedom om de lagar och förordningar som gäller för området. Låter det intressant? Då kan vi ha uppdraget för dig!

Om tjänsten
I din roll som personaladministratör så kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Löpande personaladministration
- Handläggning av personalärenden
- Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
- Arbete med rehabiliteringsfrågor
- Rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
- Utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
- Delta i arbete med att omplacera och avveckla personal
- Utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning med hänsyn till lagar och avtal

Tjänsten som personaladministratör är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt dock senast 16/8 2021. Arbetet är heltid och förlagt till vardagar mellan kl. 08:00-16:30. Uppdragets längd beräknas till ca 5 månader med. ev. möjlighet till förlängning. Placering: Myndighet i Gävle.

Om dig
Vi söker dig som har följande kompetenser/bakgrund:

- Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning plus minst tre års arbetslivserfarenhet från likande arbete som beskrivs i annonsen. Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som beskrivs i annonsen.
- Goda kunskaper i MS office eller likvärdiga program
- Kunskaper om HR-system exempelvis Personec, Primula mfl.
- God kännedom om lagar och förordningar inom området
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal och skrift
- Stor fördel om du även har erfarenhet av statlig verksamhet

Du ska trivas i en roll där du tar eget ansvar samtidigt som du arbetar i team. Som person är det viktigt att du är social, har ett trevligt bemötande och trivs i mötet med människor. Då du kommer att ha varierade uppgifter är det bra om du snabbt kan byta fokus mellan uppgifter och arbeta noggrant och effektivt med dagliga prioriteringar.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via 023-70 55 96 alt. ulrika.struve@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Personaladministratör, HR-administratör, HR, Personal, Administratör, Myndighet, Statligt, Adecco, Gävle

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 28 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024