Personaladministratör till myndighet

Personaladministratör till myndighet

Arbetsbeskrivning

Brinner du för rekrytering och vill du vara en del av den drivande kraften för ett hållbart samhälle? Tycker du om att arbeta tillsammans med andra myndigheter, kommuner och göra en stor samhällsnytta? Är du intresserad av att arbeta för att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden? Då kan detta vara drömjobbet för dig!

Om uppdraget

Vi på Bemannia söker en personaladministratör till vår kund, en statlig myndighet, som påverkar vårt samhälle positivt. Tjänsten avser att jobba som konsult via oss på Bemannia för vår kund på heltid. Finns goda förutsättningar att arbeta en del av tiden hemifrån. Uppdraget påbörjas 2022-09-12 tom 2023-03-12 och det finns stor chans till förlängning på 6 månader eller ännu mer.

Sök tjänsten redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Skriv gärna i ditt CV och personliga brev varför dina tidigare arbetserfarenheter och din personlighet passar in i den här tjänsten.

Dina arbetsuppgifter

Som personaladministratör kommer du i huvudsak arbeta med rekryteringsstöd till IT-avdelningens chefer och finnas organisatoriskt på HR-enheten. Det innebär att stödja chefer i hela rekryteringsprocessen med:

fakta om myndighetens rekryteringsprocess och relevant lagstiftning vid anställning
coachning och rådgivning
sätta en tidplan för rekryteringen och boka tider
stöd i arbets- och kravanalysen
utkast på annonstexter
publicering av annons
kontakter med sökande
urval
kallelse och bokning av intervjuer
intervjufrågor
delta på intervjuer
delta i bedömning av kompetens
dokumentera bedömning
skriva anställningsbevis
återkoppla till kandidater
säkerställa interna administrationen som diarieföring och kontakter med lönekontoret m.m.

Dina kvalifikationer (Skallkrav)

- Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
god kännedom om lagar och förordningar på området
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- erfarenhet av att rekrytera (hela rekryteringsprocesser)


Meriterande:

erfarenhet av att rekrytera i staten
erfarenhet av att jobba i eller för IT-verksamhet.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, ydalia.mendoza@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 17 augusti 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024