OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill arbeta brett med alltifrån rekrytering till att förbättra arbetsmiljön och utforma planer för likabehandling. Har du en högskoleutbildning från exempelvis Personalvetarprogrammet och minst 3 års arbetslivserfarenhet som personaladministratör? Eller har du en slutförd gymnasieutbildning och minst 5 års arbetslivserfarenhet som personaladministratör? Bra! I så fall har du säkert även god kännedom om lagar och förordningar inom området samt kunskaper om HR-system? Om du är nyfiken på ett meriterande myndighetsuppdrag i Göteborg så kan du vara precis den vi letar efter!
Om tjänsten
För kunds räkning söker vi på Perido en Personaladministratör för uppdrag på HR-enheten, med fokus på rekryteringsstöd till IT-avdelningens chefer. Vår kund är en myndighet som verkar för det hållbara samhället genom sitt arbete med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera – både idag och i framtiden. Myndighetens IT-verksamhet behöver nu dels utöka antalet anställda, dels ersätta medarbetare som slutar. Dock är IT-kompetens väldigt efterfrågat i samhället och en bristvara. Under en period behöver man därför stärka upp resurserna för att rekrytera. Tjänsten är placerad på kontoret som ligger centralt i Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som personaladministratör kommer du i huvudsak arbeta med rekryteringsstöd till IT-avdelningens chefer och finnas organisatoriskt på HR-enheten. Detta innebär att stödja chefer i hela rekryteringsprocessen med:
Att delge fakta om vår rekryteringsprocess och relevant lagstiftning vid anställning.
Coachning och rådgivning.
Upprättande av tidsplan för rekryteringen och bokning av tider.
Agera stöd i arbets- och kravanalysen.
Utförande av utkast på annonstexter samt publicering av färdig annons.
Att kontakta sökande kandidater och göra urval utifrån kompetens och profil.
Kallelser och bokning av intervjuer, förberedande av frågor, deltagande på intervjuerna samt återkoppling till kandidaterna.
Bedömning av kompetens och dokumentation av bedömningen.
Upprättande av anställningsbevis.
Att säkerställa den interna administrationen, så som diarieföring och kontakter med lönekontoret etc.
Även andra för rollen vanligt förekommande uppgifter kan tillkomma.
Dina egenskaper
För att lyckas i det här uppdraget ser vi att du är en person som har lätt för att bygga relationer, är intuitiv och har en god kommunikationsförmåga. Arbetet förutsätter att du har en stark integritet och kan arbeta förtroendeingivande. Du kan se frågor ur ett helhetsperspektiv och är en problemlösare med förmåga att tillämpa gällande regelverk. Som person är du strukturerad, noggrann och har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vi kan dessutom se att du är prestigelös och trygg i din yrkesroll. I arbetet kommer du ha många olika kontaktytor och därför ställer vi krav på hög samarbetsförmåga samt att du kan möta människor med ödmjukhet och respekt. Är du trygg i dig själv och engagerad i det du gör så är detta en tjänst som kommer att passa dig perfekt!
Låter det här som ett intressant uppdrag? Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att läsa den!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning från personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning, samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt,
Gymnasieutbildning eller likvärdigt och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
God kännedom om lagar och förordningar på området
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Meriterande:
Erfarenhet av att rekrytera (hela rekryteringsprocesser)
Erfarenhet av att rekrytera i staten
Erfarenhet av att jobba i eller för IT-verksamhet
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid t.o.m. 2023-03-12, med möjlighet till förlängning i 6 månader alternativt året ut 2023. Start 2022-09-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33335 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och idag är vi fler än 50 medarbetare internt, med över 800 konsulter på uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se.