Personaladministratör till myndighet i Linköping

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med personaladministration på en myndighet i Linköping? Har du relevant högskoleutbildning och ett års arbetslivserfarenhet inom HR? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig med erfarenhet inom HR och personaladministration till en statlig myndighet i Linköping. I rollen som personaladministratör kommer du att stötta myndigheten i deras arbete.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.   

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Ge stöd till medarbetare
Administrativa uppgifter kopplade till rekrytering
Kalla till anställningsintervjuer och möten
Skriva anställningsbesult
Registrera personaluppgifter
Övrig personaladministration


Krav för tjänsten

Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
Kännedom om lagar och förordningar på området
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider under perioden 2022-12-05 – 2023-04-30. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Linköping.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-10-27. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss!

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 25 oktober 2022

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024