OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till statlig myndighet söker vi nu en engagerad och kompetent Personaladministratör som vill vara med och bidra till att skapa en positiv och hållbar arbetsmiljö. Som Personaladministratör arbetar du konsultativt och ger kvalificerat stöd i HR-frågor till chefer och medarbetare på myndighetens i Linköping.
Om tjänsten:
Tjänsten som Personaladministratör är ett konsultuppdrag på heltid. Arbetet utförst till största del på huvudkontoret i Linköping men resor till övriga kontor i Stockholm, Lund och Göteborg förekommer.
Uppdraget startar den 24-02-05 eller enligt överenskommelse och beräknas pågå t.o m 24-08-31, med möjliglighet till förlängning.
Om dig:
Vi söker dig som har några års erfarenhet av brett, praktiskt HR-arbete eller motsvarande. Du behöver även ha erfarenhet av att driva egna projekt inom HR-området. samt att du är skicklig på att skapa förtroende och bygga relationer.
Som person är du trygg, självständig, har eget driv samt är engagerad och öppen. Du är väl förankrad i din kompetens och trivs med att arbeta med människor i en förändringsbenägen miljö där du får vara delaktig och ta stort ansvar. Du har förmåga att snabbt växla mellan stora och små frågor.
För att lyckas i din roll behöver du ha goda kunskaper inom och intresse för olika HR-system, ha pedagogisk förmåga, vara utvecklingsinriktad samt ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• God kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• Erfarenhet av att driva egna projekt inom HR-området
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.
Urval och intervjuer kommer ske löpande men med sista ansökningsdag den 8 januari.
Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare via email;
Anki Arnquist, anki.arnquist@adecco.se alternativt via Adeccos växel; 010 - 173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Sökord Personaladministratör, HR-administratör, HR, personalhandläggare, HR-generalist, HR-konsult, Personalhandläggare, Statlig myndighet, Offentlig sektor, Linköping, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147