Personaladministratör till Spelinspektionen

Personaladministratör till Spelinspektionen

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en personaladministratör för uppdrag mellan 17 januari - 30 april. Uppdraget är deltid och du arbetar åt Spelinspektionen i Strängnäs.

Om verksamheten
Spelinspektionen är den myndighet som ska säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, säker och tillförlitlig.

Vi bevakar konsumenternas intressen och ska även medverka till att minska riskerna för de sociala skadeverkningar som spelande kan medföra. Vi verkar för en sund och säker spelmarknad. Vi ska bidra
till ett minskat utbud av illegal spel- och lotteriverksamhet.


Mer om tjänsten
Vi söker en personaladministratör till Spelinspektionen med placering i Strängnäs.
I arbetsuppgifterna ingår det löpande personaladministration, rekryteringar, referenssamtal, egenskapstester, handläggning av anställningsärenden, rehabiliteringsfrågor, arbetsrättsfrågor etc.
Du kommer att agera som ett stöd för interna chefer samt stötta HR-funktionens rekryteringsarbete. Vidare kan tjänsten innebära kartläggning av kompetensutveckling, utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkningar med hänsyn till lagar och regler. Detta konsultuppdrag startar 17 januari 2022 och avslutas 30 april 2022. Arbetet är en deltidstjänst.


Din profil
Som person är du lojal, pålitlig och har mycket god samarbetsförmåga. Du brinner för rekrytering och HR samt är duktig på att kommunicera med alla typer av människor.

• Högskoleutbildning exempelvis PA-programmet eller likvärdig utbildning.
• Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system
• God kännedom om lagar och förordningar på området
• Ha god kunskap och erfarenhet av rekryteringsarbete inom statlig sektor
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.



Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2022
  • Ansök senast: 10 januari 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024