OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills dig som vill arbeta som personaladministratör vid en statlig myndighet belägen i centrala Stockholm. Du kommer att arbeta med personalfrågor på den administrativa enheten. Dina arbetsuppgifter kommer därmed att bestå av att föredra, handlägga och ge stöd i anställningsärenden, att bistå verksamheten med arbetsrättlig kompetens och administrativt stöd samt att bistå vid förhandlingar med arbetstagarorganisationer. Kravprofil - Gymnasial utbildning - Akademisk utbildning inom HR-området är meriterande - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Mycket goda datakunskaper - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är analytisk och strukturerad person som gärna tar ansvar och egna initiativ samt trivs med den variation som det innebär att arbeta på en mindre myndighet. Det är viktigt med personliga egenskaper såsom integritet, samarbets- och kommunikationsförmåga och förmåga att skapa förtroende för denna tjänst.