Personaladministratör till statlig myndighet!

Personaladministratör till statlig myndighet!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu två personaladministratörer som vill arbeta med frågor gällande kompetensförsörjning och arbetsmiljö i en statlig myndighet! Här får du som har erfarenhet av personal- och ekonomifrågor möjligheten att arbeta i en rolig och varierande roll samt förvärva meriterande erfarenhet, samtidigt som du bidrar med dina kunskaper inom området. Uppdragsstart är omgående och löper initialt under 5 månader på heltid.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du arbeta bland annat med löpande personaladministration och bland annat ansvara för:


* Handläggning av anställningsärenden
* Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
* Arbete med rehabiliteringsfrågor
* Rekrytering och kartläggning av behovet kompetensförsörjning
* Utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
* Delta i arbetet med att omplacera och avveckla personal
* Utforma rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkningar med hänsyn till lagar och avtal.


Rollen passar dig som trivs i en varierad vardag där du är med och bidrar till en bättre arbetsplats!

Du erbjuds


* Ett meriterande uppdrag för dig som vill arbeta inom offentlig verksamhet
* En trevlig arbetsplats tillika kollegor, som dessutom besitter hög kompetens
* En möjlighet att bygga nätverk hos kund samt hos Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning alternativt gymnasiekompetens och motsvarande arbetslivserfarenhet
* Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
* God kännedom om lagar och förordningar på området
* Är obehindrad på svenska och engelska, i såväl tal som skrift då det krävs i kontakt med kollegor

Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat i statlig verksamhet!

Som person är du:


* Noggrann
* Ansvarstagande
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Drottninggatan 9, Gävle
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Energihems önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 21 juni 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


HR-strateg med fokus på innovation och ledarutveckling

HR-strateg med fokus på innovation och ledarutveckling

7 januari 2025