OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av en statlig myndighet och HR-branchen? Vi söker nu en erfaren Personaladministratör till Trafikverket i Göteborg. Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Du kommer att arbeta brett och administrativt inom HR, i uppdrag som stödjer verksamhetsområdet Trafiks kompetensförsörjningsarbete. Du bidrar genom att i samspel med Trafikverkets HR-partner koordinera, följa upp och kommunicera inom olika HR-områden och kanaler. Du kommer primärt att arbeta tätt och stödjande med övriga HR-kollegor men också ha kontaktvägar med chefer på de olika avdelningarna inom verksamhetsområdet Trafik.
En viktig arbetsuppgift är att arbeta med kompetensförsörjning i form av uppdatering av de befattningsbeskrivningar samt karriärvägar. Du kommer att arbeta med att samla och paketera information inom HR som sedan ska kommuniceras till Trafikverkets chefer i form av månadsbrev. Du kommer även att vara delaktig i avdelningens utvecklingsarbete och involverad i att driva det arbetet framåt. En annan arbetsuppgift är att vara avdelningens arbetsrumsadministratör.
Du kommer också att vara med och bidra med aktivt stöd till HR-chef i form av verksamhetsplanering, riskhantering och riskanalyser och uppföljning.
VI SÖKER DIG SOM
- Högskoleutbildning exempelvis Personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning.
- Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Kunskaper i MS Office Excel, Word och Powerpoint.
- Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula eller liknande.)
- För att kunna tolka avtal behöver du ha kännedom om lagar och förordningar inom området arbetsrätt.
- Du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Meriterande
- Erfarenhet av arbete som personaladministratör på statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Strukturerad
- Problemlösande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
LÄS MER OM TRAFIKVERKET HÄR!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231