OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Novare Public grundades våren 2018 för att hjälpa offentlig sektor med rekrytering, bemanning och interimlösningar. Sedan dess har vi rekryterat 100-tals chefer och specialister till offentliga organisationer i hela Sverige. Idag har vi flera stora ramavtal med statliga myndigheter i hela Sverige. Genom vårt stora nätverk, långa erfarenhet och stora engagemang hjälper vi våra kunder att snabbt hitta rätt kompetens till sina organisationer.
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom HR eller personalvetenskap samt har erfarenhet från arbete som personaladministratör. Vi söker dig som vill arbeta på uppdrag hos en myndighet som arbetar för att främja kompetensutveckling, motverka utanförskap samt arbetar med insatser för social inkludering. Myndigheten är placerad i Gävle och uppdraget bedöms pågå i ca fem månader med start så snart som möjligt.
Som konsult hos oss
Novare Public är ett konsult- och rekryteringsföretag som hjälper offentliga organisationer med kompetensförsörjning. Vår vision är att vara det första valet för offentliga organisationer när de behöver tillföra ny kompetens samt att vara det självklara valet för konsulter som vill arbeta inom offentlig sektor. Vår främsta styrka är att hitta rätt kompetens till våra kunder. För oss är det viktigt att våra rekryterade kandidater och konsulter matchas till rätt roll där de kan bidra med sin kompetens, trivas och utvecklas på jobbet.
Som konsult hos Novare Public blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Våra konsulter kan välja mellan att vara anställd hos oss eller att fakturera genom eget bolag. Vi kan erbjuda spännande uppdrag inom olika affärsområden i hela landet. En dedikerade konsultchef stöttar och hjälper dig genom hela uppdraget.
Arbetsuppgifter
Följande arbetsuppgifter kan förekomma:
• Löpande personaladministration
• Handläggning av anställningsärenden
• Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• Arbete med rehabiliteringsfrågor
• Rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
• Utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
• Delta i arbete med omplacera och avveckla personal
• Utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning med hänsyn till lager och avtal
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasieexamen eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskaper om HR system (exempelvis Personec, Primula m.fl)
• God kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Meriterande om du har erfarenhet av statlig verksamhet
Övrig information
Placering: Gävle
Arbetstid: 100 % Mån-fre 08.00-16.30.
Uppdrag: senast 16 augusti 2021 – 31 januari 2022, med chans till förlängning
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Public. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!