OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du god administrativ kompetens och söker en bred HR-roll med varierande arbetsuppgifter? Skulle du trivas i en stöttande funktion på ett välkänt läroverk? Kanske är det här tjänsten för dig?
Om tjänsten
Perido söker nu en personaladministratör till vår kund, ett välkänt läroverk i Stockholm. Här kommer du bli en del av HR-teamet som idag består av 3 personer.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som personaladministratör kommer du arbeta i en bred roll med diverse personalrelaterade uppgifter. Du kommer arbeta över stora kontaktytor och fungera som en viktig stödfunktion till chefer och medarbetare i HR-frågor. Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
· Handläggning av olika typer av anställningsavtal, arvoden och utlägg
· Vara ett stöd till medarbetare och chefer i frågor som rör lön och anställningar
· Administrativa uppgifter så som arkivering av dokument
· Hantering av övriga personalärenden
Dina egenskaper
För att trivas i den här rollen tror vi att du är lyhörd, initiativrik, har god servicekänsla och lätt för att samarbeta med olika slags människor och skapa kontakter. Du är ansvarstagande, organiserad och duktig på att planera och prioritera i ditt arbete. Dessutom är det viktigt att du självständigt kan driva och utveckla arbetsuppgifterna på egen hand.
Är du vår nästa administrativa stjärna? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
· Gymnasial utbildning
· Minst 1 års erfarenhet som personaladministratör
· Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
· Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula)
· Kännedom om lagar och förordningar på området
· Lätt för att uttrycka dig på svenska såväl som engelska
Plus i kanten:
· Erfarenhet av personaladministrativt arbete inom statlig eller offentlig sektor, gärna högskola eller universitet
· Tidigare arbetat i systemen Primula, PA-webben
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förläning. Tillträde omgående/enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31675 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.