Personaladministratör till växande konsultbolag

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter och omfattning: Som administratör hos vår kund kommer du att fungera som en spindel i nätet och hjälpa till där det behövs.Det är en väldigt varierad roll där du är involverad i det mesta som händer på företaget.Du kommer att vara administrativt ansvarig samt arbeta med marknadsfrågor.I rollen som administratör är du direkt underställd CEO och sitter i ledningsgrupp på koncernnivå.Dina arbetsuppgifter består av följande: Marknad; Koordinera och hålla samman marknadsföringsaktiviteter och reklamkampanjer, kundevent, kundkonferenser, frukostseminarier, externwebb, pressreleaser, mässor och utställningar, göra nya brevmallar, kuvert och diverse andra uppgifter.Administration; Administrativt ansvarig, kontor och rutiner, svara i telefon, ta emot besökare, inköp av kontorsmaterial, boka konferensresor, ordna det praktiska kring månadsmöten, konsultevent, julfester, personalfester samt protokollskrivning och intranät.Rekrytering; Ordna rekryteringskampanjer, rekryteringskoordinering och administration, viss sökninng och sammanställning i externa databaser.Exempelvis kan det handla om att du assisterar cheferna med att ta emot ansökningar samt viss gallring, återkomma till de sökande ang processen, CV-sökning i databaser samt ordna passerkort till nyanställda.Ekonomi; Du kan vara behjälplig vid vissa ekonomirutiner, t.ex. tidrapporter.Som administratör är det viktigt att du själv är driven och tar egna initiativ kring vad som behöver göras.Du själv kan påverka innehållet i tjänsten beroende av din kompetens, intresse och framåtanda.Utvecklingsmöjligheterna inom företaget är stora.Omfattning: 75-100% beroende av överenskommelse. Skallkrav: Akademisk utbildning - alla inriktningar är relevanta.2 års erfarenhet från arbetslivet, gärna inom konsultverksamhet, tjänsteförsäljning eller liknande så att du förstår den affärsprocessen.Datakunskaper inom word, excel, powerpoint Meriterande: Erfarenhet från IT-konsultverksamhet och/eller goda kunskaper inom IT är meriterande, men inget krav.Personliga egenskaper: I rollen som administratör är det viktigt att du är en intresserad, drivande, prestigelös och initiativrik lagspelare.Du är väldigt serviceinriktad både gentemot konsulter och kunder i och med att du är kontorets ansikte utåt.Eftersom du fungerar som spindeln i nätet krävs det att du har förmågan att hålla många bollar i luften och kan driva ditt arbete framåt.Arbetstider och anställningsform: Dagtid, vardagar.Uthyrning 6 månader, sedan rekrytering till kunden.Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag.Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.Kommun: Stockholms stad Tillträde: April eller maj 2010.Välkommen med din ansökan omgående då urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut.Ansökan senast: 2010-03-24 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Sara Wennström, personalansvarig.Tel.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Stockholm
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 12 mars 2010
  • Ansök senast: 24 mars 2010

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024