OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi två stycken personaladministratörer till ett lärosäte i centrala Göteborg. Vi söker dig med något års erfarenhet av administrativ personalarbete och som trivs i en stöttande roll.
Varmt välkommen med din ansökan - intervjuer och urval genomförs löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om tjänsten
Som personaladministratör kommer du främst att arbeta med löpande personaladministrativa uppgifter och säkerställa att administrationen hanteras med både hög kvalitet och bra serviceanda. Arbetet innebär en stödjande och rådgivande roll till både chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor samt utveckling av rutiner och gemensamma arbetsprocesser. Arbetsuppgifterna utförs bland annat utifrån en checklista med deadlines och periodvis är arbetsbelastningen hög. I arbetsuppgifterna ingår rekryterings- och anställningsadministration samt support i frågor kopplade till avtal, interna riktlinjer och rutiner. Du kommer arbeta i olika IT-system inom HR samt med Office-paketet. I rollen planerar och genomför du ditt arbete i nära dialog och samarbete med dina kollegor.
Du erbjuds möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dagar i veckan efter överenskommelse. Du arbetar kontorstider med möjlighet till flex både för- och eftermiddag. Systemet du arbetar i är Primula och Reachmee och det är meriterande om du har erfarenhet från något av de systemen.
Start: 5 februari, gärna tidigare
Slut: 31 maj
Omfattning: heltid, 40h/veckan
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• personaladministrativt arbete
• rekryteringsstöd i Reachmee
• hantering av avdelningens funktionsmail
• stötta dina kollegors ärenden
Vem är du?
Vi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning inom personalområdet, HR eller likvärdigt
• något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• erfarenhet av personaladministrativa system
• flytande svenska i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av Primula
• har erfarenhet av Reachmee
• har erfarenhet av personaladministrativt arbete inom offentlig förvaltning
Vi tror att du som söker är prestigelös, analytisk och har förmågan att få människor med dig. Arbetet består till stor del av samarbete och stöttning inom organisationen och ställer krav på en god förmåga att kunna kommunicera med människor för att tillsammans kunna utveckla arbetsgrupper och arbetssätt.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.