OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Vi på Clockwork söker nu en personaladministratör/rekryterare till vår kund i Stockholm. Uppdragets startar omgående och beräknas pågå i ca 3-4 månader med möjlighet till förlängning.
Som personaladministratör/rekryterare hos vår kund kommer du ha en central roll i deras verksamhet. Arbetet är mycket självständigt men kräver ett nära samarbete med verksamhetens ledning och medarbetare, samt med kundens centrala personalavdelning. Även en del externa kontakter förekommer.
Ditt arbete kommer vara mycket varierande och sträcker över en stor bredd av arbetsuppgifter. Som personaladministratör/rekryterare kommer du bland annat att arbeta med:
• löpande personaladministration
• stöd till cheferna
• arbetsmiljöarbete
• handläggning av anställningsärenden
• arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• arbete med rehabiliteringsfrågor
• rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
• utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
• delta i arbete med att omplacera och avveckla personal
• utformningav rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning med hänsyn till lagar och avtal.
Din profil
För att vara kvalificerad för denna roll behöver du ha:
• högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom HR och minst 2 års arbetslivserfarenhet från brett personalarbete.
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
För att lyckas i arbetet behöver du kunna prioritera dina arbetsuppgifter både effektivt och kvalitetssäkert när du hanterar många olika ärenden parallellt. Du är van att arbeta i en arbetsmiljö som periodvis innebär högt arbetstempo och hög arbetsbelastning. Vi ser även att du är lyhörd för andras behov och synpunkter, samtidigt som du följer uppsatta riktlinjer och rutiner. Vidare är du strukturerad, ordningsam, noggrann och tar mycket eget ansvar men du månar också om dina kollegor och ser dig som en del i ett team.
Stor vikt kommer fästas vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Bita Kaplan via mejl: bita.kaplan@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 13. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.