OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Läs mer på vår hemsida www.kriminalvarden.se
Verksamhetsområde Salberga är en del av Kriminalvården Region Mitt och består av anstalten och häktet Salberga. Anstalten är sluten och utgör tillsammans med häktet en verksamhet med 338 platser och sysselsätter ca 270 anställda. Verksamheten är placerad i tätorten Sala. Verksamhetsområdet leds av en kriminalvårdschef tillsammans med ett antal kriminalvårdsinspektörer.
ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsområde Salberga söker en personaladministratör. Personaladministratören är en administrativ funktion för det samlade PA-området.
Som personaladministratör ansvarar du tillsammans med respektive kriminalvårdsinspektör för kortsiktig och långsiktig personalplanering. Du schemaplanerar och registrerar arbetsförändringar i vårt personal- och löneadministrativa system Heroma. I rekryteringsarbetet bistår och ansvarar du för en del av administrationen. Med din systemkunskap i Heroma, bistår du lokalt med RALS-administration (löneförhandling). Övrig personal- och utbildningsadministration ingår också i arbetsuppgifterna.
Tjänsten har en tydlig arbetsgivarprofil.
KVALIFIKATIONER
Du har fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen. Utbildning på högskolenivå inom personal eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är meriterande.
Erfarenhet från personaladministrativt arbete krävs, liksom mycket god datavana och väl förtrogenhet med MS Office-paketets olika program, såsom Word, Excel och Outlook. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalplanering, schemaläggning och avtal inom Kriminalvården samt om du har erfarenhet av det personal- och löneadministrativa systemet Heroma.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga värderas högt. Du bör också vara självgående och initiativtagande samt ha en vilja att utvecklas och lära nytt. Då tjänsten innebär mycket interna och externa kontakter, förutsätter vi att du också har en god social förmåga samt är seviceinriktad.
ÖVRIGT
Ansökan kan endast göras via länk i denna annons eller direkt på www.offentligajobb.se.
Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller via e-post.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar mot en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
De flesta tjänster inom kriminalvården är säkerhetsklassade. Detta innebär att registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Läs mer: http://www.kriminalvarden.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalhandläggare Beatrice Sipöcz
077-22 80 800
Personalhandläggare Björn Källström
077-22 80 800
Kriminalvårdsinspektör Ulf Trolin
077-22 80 800
Kriminalvårdsinspektör Elisabeth Petersson
077-22 80 800
Frivårdsinspektör Yvonne Andersson
077-22 80 800
Kriminalvårdsinspektör Eva Medin
077-22 80 800
Personalhandläggare Gunnar Du Rietz
077-22 80 800
Kriminalvårdsinspektör Arne Åhs
077-22 80 800
Köksföreståndare Peter Norman
077-22 80 800
Kriminalvårdsinspektör Patrik Johansson
077-22 80 800